פייסבוק סילקה את פרופ’ אמיר חצרוני בגלל הדברים האלה שכתב על השר כחלון

פייסבוק הסירה פוסט של הפרופ’ חובב הסקנדלים אמיר חצרוני והשעתה את חשבונו לתקופה של שבוע בעקבות דברים שכתב אודות שר האוצר, משה כחלון.

“לא מזמן כתבתי דברים טובים יחסית על משה כחלון”, נכתב בפוסט שנמחק”, סברתי שעל אף מוצאו המפוקפק, כחלון מבין שצריך להפסיק לצדק הטבעי. קיבלתי בקורת רוח את החלטתו לקדם פיצולי דירות על מנת לאפשר למוכי גורל נטולי דרכון בצבע בורדו לשכור כוכים בתל אביב. לצערי, מתברר שפרענק נשאר פרענק.

כחלון רוצה להטיח מס ירושה מתוך קנאה במי שבניגוד להוריו עצרו אחרי שרץ אחד או שניים לכל היותר, ונשאר להם מה להוריש לילדים. מס ירושה יניב מעט מאוד הכנסות. הוא גם לא צודק וגם מיותר בתכלית. אם בכל זאת המדינה זקוקה לכסף כדי לממן את הכיבוש – אפשר להשיג אותו בקלות אם נגרש את מתנחלי הדיור הציבורי (פרזיטים ותיקים) מהדירות האטרקטיביות שהם משלמים עבורן שכר דירה מגוחך. או לחילופין נדרוש מהם לשלם מיידית ורטוראקטיבית שכר דירה ריאלי”. 

בתגובה פייסבוק מחקה את הפוסט והשעתה את חשבונו של חצרוני למשך שבוע:

“נחסמתי בגלל פוסט תמים שבסך הכלל קרא לזרוק את דיירי הדיור הציבורי לרחוב והסביר לגבי כחלון שלמרבה הצער ‘פרענק נשאר פרענק'”, אמר לי חצרוני, שחושב שדבריו לגיטימיים, גם אם הם עומדים מחוץ לקונצנזוס, בעוד המחיקה וההשעיה של פייסבוק פוגעים במאבק הטהור לחופש ביטוי לדבריו. 

חצרוני. “פרענק נשאר פרענק”

חצרוני מוסיף: “אם כתבתי משהו שאיננו חוקי, המסלול הוא להגיש תלונה במשטרה בהתבסס על החוקים הרלוונטיים. תלונות כאלו הוגשו נגדי בעבר, כולל בדיקה ביוזמת מפכ”ל המשטרה ביוצא. כולן נדחו על הסף מבלי שנפתחה אפילו חקירה. דבריי נופלים בגדר חופש הביטוי פאר-אקסלנס. זוהי ביקורת פוליטית לגיטימית ולעתים סאטירית על החלטותיו של שר האוצר. מותר לי לתמוך בביטול הדיור הציבורי ובזריקת הדיירים שלא משלמים שכר דירה ריאלי וחיים על חשבון משלם המסים לרחוב על מנת שישפרו את דרכם. חבל שאקטיביסטים פוליטיים ממחנה מאוד מובחן, במקום להשתתף בשיח סותמים את הפה בצורה אנטי דמוקרטית. כולי תקווה שעניין כזה יובא מתישהו לפתחו של בית המשפט שיקבע כי לרשת חברתית בסדר גודל כזה יש מחויבות לדמוקרטיה מעבר לזו של בעל חנות מכולת“.

נושא שירות הלקוחות של פייסבוק בישראל עלה לאחרונה לדיון בעקבות תביעה של עו”ד גיא אופיר נגד פייסבוק שהסתיימה לאחרונה בפשרה. על אף שדבריו של חצרוני נשמעים מקוממים וגזעניים, דברים גזעניים לא פחות מתפרסמים בפייסבוק בכל יום נתון ולא מוסרים. פנינו לפייסבוק בישראל בשאלה מדוע ועל פי אילו קריטריונים נמחק הפוסט המדובר של חצרוני ואם אפשר לקבל כללים מנחים של המותר והאסור בשיח הציבורי בישראל על פי פייסבוק. נעדכן אם נקבל תגובה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן