כל הדרכים היצירתיות להיפרד מיתושים שלא הכרתם

חייבים להודות שיתושים הם הסיוט המושלם של כל אדם. הם קטנים מדי מכדי שנוכל לראות אותם מתקרבים. הם משאירים עקיצות שמלוות אותנו בכאב לפעמים למשך ימים והמלחמה איתם נראית כמעט אבודה מראש. “מי הם ומה הם רוצים מחיינו?!” אנחנו ממלחמלים לעצמנו אחרי שהבנו נפלנו קורבן אבל דבר אחד ברור: הם לא מתכננים להיעלם בקרוב ולכן במאבק הסיזיפי של אתם או הם, כדאי לפחות להבין מי האויב כדי להיערך מולו כמו שצריך!

ומה אתכם? יש לכם עוד רעיונות יצירתיים להימנע מיתושים? שתפו אותנו בתגובות ואם תציעו הצעה יצירתית אולי תזכו בארוחה זוגית במסעדה לתושבי הרצליה בלבד (לתקנון). פרטים נוספים אודות המלחמה ביתושים באתר עיריית הרצליה, בדף הפייסבוק של עיריית הרצליה ובסרטון בסוף הכתבה. 

הבעיה העיקרית איתם זה שכאשר הרגשנו בהם זה כבר מאוחר מדי ונותרנו בתחושת גירוד מעקצצת וזעם על המזיק הערפדי הזה שהרשה לעצמו לקחת מהדם שלנו! אז הנה כמה דברים שאולי לא ידעתם על דרקולה המודרני:

יתושים בכלל לא משתמשים בדם שלכם כמזון. יתושים חיים על סוכרי פרחים, אך מאחר ונקבות היתושים כאלה ביצ’יות, הן משתמשות בדם האנושי כחלבון לצורך הביצים שלהן. זאת אומרת שבכל פעם שאתם נעקצים, אתם תורמים להתרבות היתושים. איק. 

יתושים הורגים בני אדם בכמות גדולה יותר מכל יצור חי אחר!

והם נעים בלהקות גם בגשם. פשוט נורא!

יתוש הטיגריס האסיאתי. מקור: ויקיפדיה

ואם זה לא מספיק איום, יתוש הטיגריס האסייאתי מתפשט עכשיו גם בישראל. היתוש הזה בעל צבע שחור ופסים לבנים לרוחבו.

הוא קטן יחסית ליתושים בארץ ועוקץ בעיקר במשך היום. ברוק של נקבת היתוש קיים חומר מרדים וחומר שמונע את קרישת הדם, דרכו גם מועברות מחלות כמו קדחת הנילוס המערבי, קדחת הדנגי וצ’יקונגוניה. קדחת הנילוס מועברת על ידי יתוש הקולקס. בכל שנה מתים ממחלות שמועברות על ידי יתושים כשלושה מיליון בני אדם! אכן, דיכאון.

אז מה אפשר לעשות?

אפשר לנסות להתחבא אבל זה לא ממש יעזור.

אם אתם רוצים להימנע מיתושים, כדאי לכם גם להימנע מהזעה.

גם שתיית בירה מושכת אותם.

אם תרצו לא להיעקץ הימנעו מבגדים בהירים.

גם לא כדאי להיות בהריון.

או להיות בעל סוג דם O.

דרך Shutterstock

או להיות בעל משקל עודף.

דרך Shutterstock

האמת היא שאם אתם רוצים להימנע מיתושים לחלוטין תאלצו להרחיק עד לאנטארקטיקה.

דרך Shutterstock

יש מצב שכולנו נתלבש פשוט כך ממחר כפי שמציעה חברה יפנית אחת למקרים בהם ספריי לא עוזר:

גם אפשר להסתובב עם מחבטים בכל מקום:

 Shutterstock

יש תרסיסים למיניהם ותרופות סבתא:

גם להביור זו אופציה:

או מאוורר:

יש מדענים שמאמינים שזה לא יפגע בעולם אם נהרוג את כל היתושים אבל אל תצפו שזה יקרה מחר.

במקום להוציא כסף עבור פגיעה ביתוש בוגר מומלץ לפגוע בבית הגידול שלהם ולתפוס אותם עוד כשהם קטנים. עכשיו כשיש את איום יתוש הטיגריס האסיאתי זה כבר הרבה יותר ממטרד קטן אלא סכנות נפשות. בעיריית הרצליה מזכירים לכם לייבש מקורות מים פתוחים בחצרות ובבתים. כל היקוות של מי מזגן, שלולית לא מיובשת או אדניות מלאות מים הם מדגרות אידיאליות ליתושים. הייבוש של מקווי המים האלה הוא קריטי ובאחריות התושבים. 

בית הגידול של היתוש הוא במקווי מים קטנים בעיקר בצמחים ברומליים וחללי עצים הם מוקדי דגירה מועדפים.

F

כדי להרחיק את היתושים יש להימנע מתחתיות עציצים או למלא בחול עציץ מוצף ולחורר תחתיות עציצים כדים מתחת לעציצים / אגרטלים / לאקי במבוק.

ולהימנע בכל מחיר מהשארת מקווי מים בגינה או באדנית. יש להפוך את כלי הקיבול בחצר כך שלא יוותרו בהם כל מים! חשוב להחליף מים מדי פעם בשלושה ימים לפחות. במקרה של מזרקות יש לסחרר את המים היטב: כאשר המים בתנועה הזחל לא מצליח לנשום.

בבריכות נוי מומלץ לגדל דגי גמבוזיה או דגי זהב בבריכה על מנת שיזללו את זחלי היתושים. בתום החורף מומלץ לבדוק את הגג. כדי להימנע מהיווצרות סתימה במרזב בסוף החורף יש לשטוף את המרזב מעלים וחומרים שעלולים לגרום לסתימה ולמים עומדים.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן