האם זו הסיבה ההזויה בגללה משרדים מקפיאים אתכם בקיץ?

אם אתם עובדים בבניין משרדים, ככל הנראה קר לכם כל הזמן, ולא זה לא אומר שיש לכם בעיה רפואית ואתם גם ממש לא מדמיינים את זה. למעשה, חוקרים משערים כי מאחורי תסמונת המשרד הקפוא מסתתרת סיבה די הזויה ואפילו חולנית.

על פי השערות החוקרים, יצירת אקלים דמוי אנטרקטיקה במשרד, בחברה המודרנית כשלנו, משדר יוקרה וכח. מדובר בנוהל לפיו פועלות רוב החברות הגדולות בעולם, וכמובן גם בישראל. בכל המדינות הללו, אנשים שעובדים במשרד לרוב קופאים מקור, ובחלק מהמקרים, מזג האוויר לא מצדיק אפילו מיזוג, ובטח לא ברמה כזו.

למרות שעובדים רבים מתלוננים על תסמונת המשרד הקפוא, כנראה שמצב זה לא ישתנה בזמן הקרוב. כי זה לא שהמנהלים והבוסים לא מודעים לכפור הסיבירי שנושב באופן ספייס, אבל יש להם מוניטין קר רוח לשמור עליו, וכשהמוניטין הוא בראש סדר העדיפויות ההיגיון נזרק לפח. “היכולת לגרום לאנשים להרגיש קור בקיץ הוא סממן של כח ויוקרה”, טוען ריצ’ארד דה דיר, מנהל המעבדה לאיכות הסביבה הפנימית באוניברסיטת סידני. למעשה, נוחות העובדים במקרה זה היא לא רלוונטית, אפילו לא נוחות הלקוחות.

רבים מהתאגידים הגדולים דואגים לכך שיהיה חורף גם בקיץ מהסיבה הפשוטה שהם רוצים שידעו שיש להם הכסף לעשות זאת. למרבה הצער, אין לזה שום תועלת בכל הקשור לפרויקטיביות או שביעות הרצון של העובדים. יש גם מחקרים שמעידים כי עבודה בסביבה קפואה יכולה לפגוע בביצועים של העובדים.

אז, בפעם הבאה שאתם מרגישים שאתם הופכים לקרטיב במשרד שלכם, תוכלו אולי להתנחם בכך שהבוס לא מנסה להרוג אתכם לאט ובייסורים – הוא פשוט מנסה להראות לחברות אחרות ששלו יותר גדול. חשבון החשמל כן? 

תמונת שער: shutterstock.com

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן