למה “חורים ברשת” אומר שלום ולא להתראות לבאנרים

תסתכלו סביב. משהו חסר? לנו בהחלט לא. לא תראו כאן מודעות קופצות מעלה או מטה, מתפרצות מהצד, כאלה שמתגנבות עליכם או מנסות לתחמן עם איקס ממש קטן כדי לגנוב עוד הקלקה גם אם זה ממש לא בכוונה.

כן, קראתם נכון. אפס באנרים, רק תכנים מעניינים. 

זו היציאה שלנו מעבדות לחירות: לפני כמה שבועות נפרד “חורים ברשת” לשלום ולא להתראות מהבאנרים אך רק עכשיו אנחנו מבשרים על כך רשמית. קדמה למהלך עבודת חשיבה ותכנון לא מעטה.

הבאנרים שנפוצים כל כך ברוב אתרי התוכן לא נמצאים שם במקרה. הם נועדו לספק הכנסות לאתרים מפרסום. הם לא נמצאים שם בגלל תאוות בצע: אתרי התוכן הגדולים מחזיקים מערכות גדולות והם צריכים לממן אותן. צריך לשלם משכורות לעובדים, לשלם שרתים יקרים ורוחב פס, אדמיניסטרציה ועוד הוצאות.

ההכנסות מפרסום און ליין אמנם גדלות משנה לשנה אך עדיין לא דומות להכנסות מהן נהנים גופי המדיה בדפוס, ברדיו או בטלוויזיה. מאחר והשימוש ברשת גדל כל הזמן, גופי התוכן מנסים להדביק את הקצב באמצעות הגדלת הפרסומות משנה לשנה, ואלה הופכות אגרסיביות יותר, תובעות את תשומת הלב של הגולשים בכל מחיר.

אבל יש בעיה לא פשוטה עם באנרים שרבים מכירים בה בשנים האחרונות. המודל הזה, של פרסומות לצד התוכן שלקוח מהעיתונות המודפסת, נשבר באון ליין. שם השליטה היא לחלוטין בידי הגולש: הוא יכול לחסום פרסומות לגמרי ובגלל שלל הסחות הוא נוטה להתעלם מכל מה שאינו תוכן מעניין עבורו. עליית הרשתות החברתיות והמובייל רק הרחיבה את המגמה הזו עוד יותר.

מה הטעם להילחם בחוויית הגלישה הטבעית ולהפריע לגולש בדרכו אל מה שמעניין אותו באמת? איך זה שונה מאנשים שקופצים מול הטלוויזיה כשאנחנו מנסים לצפות בתוכנית מעניינת או מקשקשים על העיתון שלנו בדיוק כשאנחנו מנסים לקרוא אותו?

הבדיקה גילתה לנו אמת שהייתה לרובנו מובנת מאליה מלכתחילה: כאשר שילבנו באנרים אחוז ההיענות להם הייתה נמוכה. יותר ממחצית קוראי “חורים ברשת” על פי הבדיקה שלנו הם משתמשים שחוסמים פרסומות. המחצית האחרת, בחלקה הגדול, עיוורת לבאנרים כמעט לחלוטין. וזו לא תופעה ייחודית לאתר זה או אחר: בעולם הרחב אחוז ההקלקה על באנרים הוא מזערי, קרוב לאפס, על גבול סטיית התקן. מגמה זו אפילו בולטת יותר ב”חורים ברשת”, שעיקר התנועה אליו מגיעה מרשתות חברתיות של גולשי מובייל. 

אם כל כל הרבה טועים, מה הטעם להתעקש? למה לשחות נגד הזרם. לכן, החלטנו שב”חורים ברשת” נתמקד אך ורק בתוכן מעניין. לשם כך הקמנו מחלקה שמספקת שירותי תכנים חברתיים מעורר באזז למותגים בראשות סמנכ”לית הקריאייטיב שלנו, יסמין לוי. אנחנו מאמינים שחברות חייבות להציע לקהל תכנים שיש בהם ערך ממשי ולעמוד מאחוריהם, רק סיפורים מעניינים ומפעילים שישברו את מחסום האדישות והפטפטת השיווקית של “זבנג וגמרנו”. 

המהלך הזה לא היה שלם בלעדי הסכם לשיתוף פעולה לטווח ארוך עליו חתמנו עם חברת המלצות התוכן “טאבולה, שאיפשר לנו להסיר את הבאנרים מהאתר ולהגיש לקרוב למיליון גולשים המלצות תוכן רלוונטיות בתחתית כתבות, ולהגדיל את מספר הדפים הנצפים והכנסות החברה.

אנחנו מאמינים שלמרות המדיה המשתנה, הצורך של הקהל נשאר זהה: צמא לתכנים מבדרים, סיפורים מעוררי השראה וכתבות מסקרנות. הרשתות החברתיות הן פלטפורמות הפצה מדהימות, אך הן לבדן לא מספקות פתרון לחלל שמותירים אחריהם העיתונים המודפסים והמגזינים בשקיעתם.

העולם זקוק לחברות מדיה חדשות, רווחיות, שנולדו באינטרנט ופועלות אחרת, ומספקות צרכים שגופי הטלוויזיה והעיתונות הישנים הזניחו. אנחנו מחויבים לחלוטין למטרה זו, בלי ציניות ומתוך אמונה שהשילוב בין מודלים חדשים לקהילתיות זו הדרך. 

החודש גם השקנו את תוכנית הכותבים המתוגמלים, אשר במסגרתה פועלים כמה כותבות המתוגמלות על בסיס הצפיות בכתבות שלהן. במסגרת התוכנית נרשמו כבר מאות אלפי צפיות. במקום לשלם לכתבים תשלום קבוע, התוכנית זו מאפשרת לנו לתגמל את הכתבים בהתאם להצלחה של הכתבות שלהם, והם הופכים להיות מעורבים בכל שרשרת התוכן וההפצה של הכתבה. 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן