אלה כל התחפושות של אדולף היטלר אם היה בורח על פי המודיעין האמריקני (תמונות)

המודיעין האמריקני, שחשש כי אדולף היטלר ינסה להימלט מגרמניה וייעלם בחסות הסוואה, פעל בכל האמצעים שעמדו לרשותו כדי לא לאפשר לצורר הנאצי לחמוק. המשרד לשירות אסטרטגי, שכפוף ל-CIA, שכר את המאפר אדי סנז כדי להציע כמה דיוקנאות של היטלר במגוון מראות שונים.

ללא ספק, האיש יכול היה להתמזג בקלות בחברה מאחר והיו לו תווים אפרוריים ודי רגילים. מלבד השפם שהפך לסימן הזיהוי של היטלר וגם אותו הוא היה יכול להסיר. מאחר והיטלר ניחן במראה רחוק מאוד מהדימוי הארי המרשים בו התהדר, כל ניסיון לאתר אותו היה אתגר לא פשוט אילו נמלט.

הדיוקנאות ששירטט סנז הופצו לכוחות בעלות הברית לפני הפלישה לנורמנדי ביוני 1944. מאחר ובמודיעין ייחסו חשיבות עליונה לתפיסתו של היטלר, הם ניסו לשער מה תהיה תגובתו של היטלר אם ידע שהוא עומד להיתפס. האם יחליט לברוח כל עוד נפשו בו או להישאר בסביבה. ב-1990 העיתון הגרמני “דר שפיגל” חשף את התצלומים שנראים כאן ולאחרונה הם צפו מחדש ברשת. 

מעניין אם היטלר שקל את האפשרות להתחפש ולהיעלם ולא לסיים את חייו כפי שהסתיימו. ככל הנראה אפשרות של בריחה נגדה את אופיו הטוטאלי והייתה גורמת לו להיראות חלש וכנוע. ההיסטוריה מגלה שהיטלר היה אדם יהיר ועיוור לקריסה המוחלטת של גרמניה הנאצית שהתחוללה בסוף לנגד עיניו. את הסוף כולנו יודעים, לא תחפושת ולא נעליים אלא בונקר והתאבדות.

דרך Business Insider

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן