הנה הסודות הערמומיים של גוגל, אמזון ופייסבוק לגיוס העובדים הכי טובים

גוגל, פייסבוק, אפל, אמזון, גוגל ואמזון. חברות הטכנולוגיה המובילות האלה מקבלות המון קורות חיים בשנה והן נזקקות לתהליכי סינון יעילים במיוחד לברור את המוץ מן התבן, את העלית מן הבררה, את מלח הארץ מקש החצר ואת…טוב, נדמה שהנקודה ברורה. שמתם לב שאמזון וגוגל הוזכרו פעמיים. ברכותיי, עברתם את הסינון הראשוני.

אלה לא שיטות סודיות שיעלו בחיפוש בגוגל. רוב השיטות האלה, אותן מסכמת הכותבת, היוצרת והקומיקאית שרה קופר בספרה “100 טיפים: איך להיראות חכם בישיבות“, מתקדמות וערמומיות עד כדי כך שהמראיינים שמשתמשים בהן לא יודעים עד כמה הן מתוחכמות. ובכל זאת, יש בכולן יותר משמץ של אמת. 

אם גם אתם רוצים לגייס כמה מהטאלנטים המובילים בעולם, נסו את אחת מאסטרטגיות הגיוס הסודיות הבאות. אם אתם מחפשים עבודה, אל תרשו לעצמכם להיות מופתעים.

 

הירשמו חינם להתראות של פורטל דרושים ולא יפתיעו אתכם:

1. התחילו ראיונות עבודה בהפתעה 15 דקות מוקדם או מאוחר מדי

למה? כדי למצוא את אנשים שתמיד מוכנים לעבודה.

כל אחד יכול לענות על סדרה של שאלות צפויות בזמן שהם מצפים להן. אבל מה קורה למועמד כאשר אתם מעירים אותו משינה, בשיעור זומבה או בשירותים? כך חברות הטכנולוגיה יכולות לאתר את העובדים שתמיד מוכנים לעבודה.

2. ערכו את ראיון העבודה מבלבל ולא צפוי ככל שניתן

למה? כדי לאתר את המועמדים שלא זקוקים להוראות.

ודאו כי הן המראיינים והן המרואינים לא יודעים מה צפוי לקרות במהלך הראיון. זו דרך מצוינת לאתר עובדים שיודעים בדיוק מה לעשות גם ברגעים של כאוס. 

3. ודאו שמשהו ישתבש במהלך המצגת של המועמד

למה? כדי לבחון איך המועמד מתמודד בתנאים לא אידיאלים ומלחיצים.

גרמו לכך שהמועמד יעביר את המצגת שלו בחדר בו ציוד ההקרנה לא יפעל או ישתבש. כלומר, בכל חדר ישיבות טיפוסי. אם המועמד יכול להמשיך עם המצגת שלו בקור רוח, זה סימן טוב לכך שהוא או היא יוכלו להתמודד בכל מצב. העניקו נקודות בונוס למועמדים שבאו מראש עם תוכנית ב’, ג’ וג’ במקרה בו המצגת לא תפעל. 

4. במהלך הראיון העלו שורה של הנחות יסוד שגויות

למה? כדי לסנן את המועמדים שמתעצבנים בקלות.

אם העבודה האחרונה של המועמד הייתה בפייסבוק, שאלו “אז כמה זמן עבדת במייספייס?”. שימו לב לטון של המועמד כשהוא מתקן אותך. האם הוא הופך עוקצני ונרגז או נשאר קול. כך אפשר למצוא מועמד שממשיך להיות איש צוות למופת גם כאשר קורים דברים די מחרפנים מסביבו.

5. בקשו מהמועמד לפתור בעיות אמיתיות שמטרידות אתכם  

למה? כי אתם באמת צריכים עזרה.

חברות טכנולוגיה נהנות שמועמדים עוזרים להן לפתור בעיות אמיתיות עמן הן מתמודדות. זו אחלה דרך להשיג עזרה חינם עם הבעיות שלהן.

6. ודאו שתעברו בין כמה חדרים במהלך ראיון העבודה

למה? כדי לאתר אנשים שעדיין נרגשים לגבי התפקיד גם כאשר ממש לא נח להם.

אל תתנו למועמדים שלכם להרגיש בנח תוך כדי הראיון. זו הדרך לגלות עד כמה הם נינוחים כשהם מגלים שאין שום חדרי ישיבות פנויים במשך כל היום.

7. שאלו אותן שאלות שוב ושוב

למה? כדי לבחון עקביות.

לשאול שוב ושוב אותן שאלות כי “שכחתם” את התשובה היא דרך מעולה לבחון את העקביות של מועמדים. ככל שהראיון שנערך הוא לתפקיד בכיר יותר, צפו שחוסר העקביות במענה יגדל בהתאם. 

8. ערכו ראיונות במתכונת של שוטר טוב/שוטר רע

למה? כדי למצא אנשים שיכולים לעשות מולטיטסקינג תחת לחץ.

הציבו את המועמד באמצע חדר ישיבות כשיש שני מראיינים משני צדי השולחן. האם המועמד יכול או יכולה לבזר במקביל את תשומת הלב שלה בין שני המראיינים ולענות על השאלה באותו זמן? או שהתהליך הזה מתיש אותה והיא תוהה מה היא חשבה לעצמה כשהסכימה לראיון? זה סממן טוב לאיתור המועמד שיתפקד היטב גם בשעת משבר. 

9. שאלו שאלה ואז התחילו להקליד ולהביט בלפטופ

למה? כדי לאתר מועמדים שימשיכו להיות ממוקדים למרות ההסחות.

שאלו את המועמד שאלה. כאשר הוא יתחיל לענות, התחילו להקליד ואל תביטו בו. מלמלו משהו כמו “מקשיב, אנא המשך”. שימו לב אם המועמד ממשיך להיות ממוקד בתשובה או נאלם. זה יעזור לכם לאתר מועמדים שלא נותנים להסחות קטנות להסיט אותם מהעיקר.

10. שלושה חודשים מאוחר יותר, התקשרו והציעו למועמד עבודה אחרת שהיא לא ביקשה

למה? כדי לאתר את העובדים הנחושים ביותר זו דרך מצוינת לסנן עובדים שבבירור לא רצו את העבודה מספיק מלכתחילה.

האם המועמד מנסה להתעקש על התפקיד אליו הוא התראיין? זו דרך מצוינת לגלות.    

הירשמו חינם להתראות של פורטל דרושים ולא יפתיעו אתכם:

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן