נתניהו קרא ליהודים בבית הכנסת לעלות ארצה ואז הם שרו את ההמנון אבל רגע..

יהודי צרפת נתונים במצב עדין בימים אלה, בעקבות מתקפת הטרור על מערכת העיתון “שארלי הבדו” בפריז ואירוע השתלטות המחבל על המעדניה הכשרה בפריז. התגברות האנטישמיות החדשה והאווירה הקשה הזו הביאה את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לקרוא ליהודי צרפת לעלות לישראל.

איך נראית באמת צעדת מנהיגי העולם בפריז

אמירה זו גררה ביקורת קשה גם מבית, בעקבות מה שהמבקרים מכנים אופורטוניזם זול, התערבות בוטה בענייניה של צרפת ואזכור שישראל כלל אינה ערוכה לקלוט גל עלייה נוסף מפריז. כל זאת לא מבטל, כמובן, את התחושות הקשות של יהודים בצרפת שלא בהכרח בטוחים שיש כיסוי לאמירה של ראש ממשלת צרפת, פרנסואה הולנד, כי אם 100,000 יהודים יעזבו את צרפת זו כבר לא תהיה אותה צרפת.

הסרטון הבא מתעד את כניסתו של ראש הממשלה הולנד לבית הכנסת הגדול של פריז, ו-40 שניות אחריו את כניסתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. האחרון, בניגוד להולנד, מתקבל בתשואות. התשואות האלה אינן נובעות מכך שמדובר בקהל אוהדי ליכוד, קהל ימני או אחר, שאוהד במיוחד את בנימין נתניהו, אלא בידיעה המנחמת של יהודים בכל העולם כי כל עוד מדינת ישראל קיימת הם לא יהיו לבד. 

 הסרטון השני מתעד, באותו בית כנסת ממש, את תגובתו של הקהל לקריאתו החוזרת של ראש הממשלה נתניהו ליהודי צרפת לעלות לישראל. היהודים מגיבים בשירת ההמנון. אלא שלא מדובר בהמנון הישראלי אלא ההמנון הצרפתי – “לה מארסֵיֶיז” – ופניו הלא מרוצים של נתניהו אומרים הכל. רק לאחר מכן הם שרו את “התקווה”. 

התגובה הספונטנית הזו מאותתת לנתניהו כי על אף החשיבות שהם מייחסים למדינת ישראל, הם לפני הכל צרפתים ולא ישראלים. ההזדהות הזו עם צרפת לא בנקל תישבר, גם לא בעקבות פיגועים. מה שהם מצפים מישראל זה לא שתהיה עיר מקלט עבורם, אלא שתהיה תעודת ביטחון שתסייע להם להרגיש בטוחים יותר בארצם שלהם – צרפת.  

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן