איך נראתה באמת צעדת מנהיגי העולם בפריז?

בטלוויזיה ובתצלומי העיתונות זה נראה כמו מפגן בהחלט מרשים: מיליון וחצי בני אדם נאספו אתמול בכיכר האומה בפריז, לאחר שצעדו מכיכר הרפובליקה שבשדרות וולטר, כדי להשתתף בצעדת האחדות הלאומית, לזכר נרצחי מתקפת הטרור במערכת “שאלי הבדו” בפריז בשבוע שעבר. 

המחווה הכי מעודנת לזכר נרצחי “שארלי הבדו” בפריז

2,200 אנשי כוחות הביטחון אבטחו את הצעדה. כ-40 מנהיגים עולמיים, בראשם נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, עבדאללה מלך ירדן, ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן ורבים אחרים. על פי התמונות, אפשר היה להתרשם שהמנהיגים צעדו בראש הצעדה כדי לשגר מסר לטרוריסטים: לא ניכנע לכם ואנחנו לא מפחדים.

אלא שתמונה שצולמה מהאוויר שהפכה ויראלית ביממה האחרונה מציגה את הצעדה הזו באור אחר לגמרי: התמונה ממחישה איך חלק ממנהיגי העולם כלל לא הובילו את הצועדים אלא עמדו ל”פוטו אופ” ברחוב מבודד ושמור היטב.

הסיבה מובנת לגמרי: יש איומים על ראשם של מנהיגי העולם וצוותי האבטחה שלהם לא יקחו סיכונים מיותרים. ובכל זאת, ההבדל בין המציאות הפיזית לבין הייצוג שלה מעולם לא היה רחוק יותר. זו מטאפורה ויזואלית נפלאה לכך שבמציאות הפוסט מודרנית שלנו, מנהיגים לא ממש “מובילים” אלא משחקים כאלה בתקשורת והנחישות שלהם מוטלת בספק כשרואים אותם מאחורי שמירה כבדה. התקשורת בעולם כזה משחקת תפקיד של במאית במציאות מתוסרטת כזו בלי לבלבל אותנו עם תמונות כמו זו, שנחשפות בזכות הרשתות החברתיות. 

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן