מי מוכן לקבל טיפול פסיכולוגי בשקיפות מוחלטת כשכולם רואים?

מאת: נטלי ריער, מנהלת תוכן בנושא עבודה וקריירה ב-AllJobs

כשאדם חולה, הוא הולך לרופא. אך כשיש בעיה פסיכולוגית שגורמת לסבל רב, רבים מעדיפים לסבול בשקט, או ללכת לטיפול בחשאיות מוחלטת, שמא המוניטין שלהם ייפגע מהעניין.

מקצועות רבים מוצאים דרכים מקוריות לשמירה על רלוונטיות וידוע, שכדי להישאר בתמונה התעסוקתית צריך גם לדעת לצעוד עם הקידמה. כך חשבו גם יוצרי אפליקציית הצ’אט הפסיכולוגי הישראלית Talkspace, שמציעה לגולשים להתייעץ עם פסיכולוג בהודעות טקסט ולקבל מענה ראשוני לבעיות בוערות.

קרא עוד: האם המקצוע שלך בסכנת הכחדה?

באמצעות קמפיין מקורי, הם הצליחו לתקוף שתי בעיות העומדות בפני התקדמות התחום יחד – הבושה של האנשים שמונעת מהם לגשת לקבלת טיפול, והצורך הבלתי נמנע בהתקדמות טכנולוגית. 

מיזם הצ’אט הפסיכולוגי הוקם על ידי רוני פרנק בעקבות דיכאון שלא טופל כתוצאה מהקושי להגיע פיזית לטיפול נפשי ולהודות שיש בעיה. פרנק גילתה כי 60% מהאנשים המתמודדים עם בעיה נפשית אינם פונים לטיפול. מסיבות של עלות בארה”ב המגיעה לסכום של 175 דולר למפגש, או קושי לעשות את הצעד ולהגיע לפגישה פרונטלית עם מטפל בקליניקה.

ובאמת, מי שצעד בשדרה החמישית של מנהטן באותו היום לא הבין מה פשר הכיפות המוזרות והבחורה שיושבת במה שנראה כמו חדר טיפול מרוהט שכולל את כל מה שחדר טיפול אמור לכלול – כולל חבילת טישו.

הקמפיין, שנקרא #PopupTherapy, מבקש לקדם את המודעות והשקיפות בתחום, ומעל הכל, את המסר – שאין במה להתבייש, ושכל אחד יכול לעצור ולהיכנס, להירגע ולספר את מה שעל ליבו, לרבע שעה חינמית עם מטפל מקצועי.

אז האם יש מה ללמוד מההתפתחות הזו בתחום הפסיכולוגיה והטיפול, או שמא מדובר בזילות של התפקיד המסורתי של הפסיכולוג? ד”ר דני דרבי ויעל לב, פסיכולוגים ממרכז “קוגנטיקה” רואים לא מעט חיוב בנושא “טיפולים פסיכולוגים נתפסים פעמים רבות  כיקרים, מורכבים וממושכים. ואנשים לא תמיד מודעים לכך שקיימות גם שיטות מהירות לטיפול בבעיות ספציפיות, כמו חרדות, ושיש כיום אפילו פסיכולוגים המקיימים טיפולים באמצעות “סקייפ” כשהמרחק או חומרת הבעיה אינם מאפשרים להגיע פיזית לטיפול.”

לדעתם, מיזמים מעין אלו יכולים להנגיש את הטיפול לאנשים, ולסייע בהפחתת סטיגמות הקיימות על טיפול נפשי. אך עם זאת, הם מזהירים, “טיפול אינו מטה קסם, וגם טיפולים קצרים אורכים יותר מרבע שעה. הידיעה שקיימים טיפולים קצרים מבלבלת לעיתים אנשים, ולא פעם אנחנו נתקלים בציפיות לא ריאליות או באנשים שפנו למטפלים שאינם בעלי הכשרה מתאימה ונפגעו מכך.”

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

5 מפגשים מצולמים של תהליך הכוון תעסוקתי

עדיין מתלבטים? כך בוחרים מקצוע ב-6 שלבים

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן