מחברים את העסק לענן? כך תעשו זאת נכון

מהפיכת המחשוב היא מזמן הדבר הבא בכל הקשור למחשוב ארגוני. אבל כאשר ענקיות התוכנה כמו מיקרוסופט גוגל ואמזון העבירו הילוך, הקלפים נטרפו וחוקי המשחק השתנו. אז איך בוחרים את פלטפורמת מחשוב ענן המתאימה ביותר לעסק שלכם?

השינויים בשוק העסקי הגלובלי משתנים כמעט ללא היכר. פלטפורמות מחשוב הענן הציעו בעבר יכולות המותאמות למפתחים וגופים מסחריים גדולים הרי שהיום, קיימים מגוון רחב של כלים ויכולות מהן תוכלו לבחור את הפלטפורמה המתאימה ביותר לעסק שלכם.

כיום, קיימים כמה וכמה פלטפורמות ענן שונות המציעות כלי עבודה שונים. אם כי לא כל פלטפורמה מסוגלת להעניק לארגון את כל הכלים להם הוא זקוק כיום, שלא לדבר על גידול משמעותי בתעבורת הנתונים כמו במקרה של הגדלת שווקי הפעילות או ברכישה ומיזוג עם חברה נוספת.

אז מה מציע לנו שוק מחשוב הענן?

בעולם מחשוב הענן כיום, ניתן למצוא שחקניות גדולות כמו גוגל, אמזון וכמובן גם חברת מיקרוסופט. כל אחת מהשחקניות מציעה פלטפורמת ענן נפרדת בעלת יתרונות שוניםהמותאמים לביצוע פעולות שונות כמו פיתוח, אחסון, מכונות וירטואליות, QA אפליקטיבי וכדומה.

כל המערכות הזמינות כיום, מאפשרות לכם לפתח כל יישום שתרצו באופן מקוון בשפות כמו JS, PHP, ASP ושפות נוספות תוך שימוש במערכת Visual Studio או Eclipse אבל בחלק מהפלטפורמות תדרשו לרכוש את תוכנות הפיתוח ולבצע התקנה מקוונת שלהם על השרת כדי להתחיל בעבודה.

אמזון – מערכת AWS
מערכת AWS של חברת אמזון, מציעה שירותי מחשוב ענן בעלי כוח מחשוב חזק יחסית ובמודל תשלום
גמיש יחסית, אם כי עדיין, מערכת ה-Billing של חברת אמזון, דורשת הבנה מעמיקה יותר של תכנון מודל התשלום שלכם עבור השירותים.

עסקים רבים המעוניינים לצמצם את ההוצאות ולהתחייב למודל של תשלום מראש יגלו כי אחת מהנקודות המורכבות במודל תשלום זה היא העובדה כי אמאזון מחייבת את הלקוח במקטעים של שעות עגולות ולכן גם אם רק ערכתם בדיקת העמדה שארכה חצי שעה בלבד… תחויבו עבור שעת שימוש מלאה.

גוגל – Google Cloud Platform
פלטפורמת הענן של ענקית החיפוש מציעה מודל תשלום זול יותר המחושב על פי דקה. מדובר אמנם ביתרון אם כי מפתחים רבים טוענים שכשמדובר ברמת ביצועים ויכולות אינטגרציה, לפלטפורמה של גוגל יש עדיין מקום להשתפר.

מיקרוסופט – Microsoft Azure
שחקנית חדשה שהצטרפה לשוק מחשוב הענן היא ענקית התוכנה מרדמונד הלא היא חברת מיקרוסופט שהשיקה בשנת 2010 את מערכת מחשוב הענן Microsoft Azure. בראשית דרכה, המערכת עצמה הותאמה בעיקר למפתחים, אך כיום, היא מציעה מגוון רחב של יכולות המותאמות לכל עסק: מארגונים גדולים ועד לעסקים קטנים שרוצים להיפטר מחדר השרתים המקומי המאובק ולהצטרף לענן.

לעומת המתחרות, דווקא מודל התשלום של Microsoft Azure נמוך במיוחד ומחייב אתכם בהתאם לרמת הצריכה שלכם בפועל מה שיחסוך מכם “הפתעות” בחשבון החודשי.

כיום, פלטפורמת Microsoft Azureנשענת על כוח מחשוב אדיר, לצד מערך תמיכה אנושי יעיל, מה שמקנה לה עדנה מחודשת בקהל המפתחים והצרכנים הגלובלי. את כל אלו עטפה חברת מיקרוסופט במודל תשלום נמוך במיוחד ולמעשה הפכה את הקערה על פיה.

כיאה לחובבי טכנולוגיה – הכנו בעבורכם טבלה מפורטת, הכוללת השוואה מפורטת של רכיבי החבילות השונים שמציעות כל אחת מהשחקניות הגדולות בתחום מחשוב הענן כיום.

ומה בנוגע לשירות ותמיכה?

כל אחת מהספקיות של מחשוב הענן מציעה שירותי תמיכה 365 ימים בשנה במתכונת שונה מהמקבילות לה.

בראש הדירוג מבחינת שירותי התמיכה ניצבת חברת מיקרוסופט עם מערכת Microsoft Azure שמציעה את זמן התגובה המהיר ביותר למתכנתים ולארגונים ביחס המחיר הנמוך ביותר. שניה ברשימה מתמקמת Google שמציעה 4 תכניות תמיכה שונות בזמן תגובה כמעט זהה לזה של Microsoft אך בעלות גבוהה יותר. את הרשימה סוגרת חברת Amazon שמציעה שירות תמיכה בעל זמן התגובה הגבוהה ביותר (כ-12 שעות למפתחים) ובעלות הגבוהה ביותר.

אינטגרציה, מיגרציה ומחשוב ענן

ארגונים רבים שבוחרים להצטרף לענן נדרשים לא פעם לערוך הכנות מקדימות שדורשות זמן רב וגוררות עלויות נוספות. הסיבה לכך היא ששרתי המידע במחשוב הענן אינם זהים לפלטפורמות הפיתוח והאחסון הקיימות בתוך הארגון או העסק.

שוק מחשוב הענן מציע מגוון פתרונות בעבור כל ארגון או עסק. מומלץ לבחור במערכת המתאימה ביותר לצרכי המחשוב של העסק שלכם וכזו שתבטיח לכם זריזות תפעולית ככל שניתן כדי לצמצם את עלויות המעבר.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן