5 תחליפים בריאים יותר מסוכר

אומרים שמתוק זה טעם החיים, ואנחנו נוטים להסכים, אבל אם זה כל כך טעים אז למה זה כל כך משמין ולא כל כך בריא?

מומחים רבים אומרים שסוכר הוא אחד מהאויבים הגדולים של הבריאות שלנו. זה לא שהסוכר עצמו בעייתי בשם עצמו, כמו שהשימוש הגובר בו בתעשיית המזון חסרת פרופורציות וחורגת מהנורמה הסבירה. ולכן, כדי לשמור על הבריאות, יש לצמצם את צריכת הסוכר בצורה משמעותית.

אבל איך עושים את זה אם זה כל כך טעים? בעזרת תחליפים. לא, סוכרזית אינה תחליף הולם וגם לא שאר הממתיקים המלאכותיים ומלאי הכימיקלים – הכוונה שלנו היא לתחליפי סוכר טבעיים.

מוגש באמצעות Green Cola: משקה קולה חדש בישראל עם סטיביה במקום סוכר

 

 

1. דבש

תמונה: Shutterstock

כנראה הממתיק הכי מוכר ואהוב אחרי סוכר. אין צורך להציג את הדבש ואפשר לקנות אותו בקלות בכל סופר. מעבר להיותו מתוק וטעים, הוא גם כולל ערכים תזונתיים לא מעטים שיוכלו לסייע לבריאות שלכם (כל עוד תאכלו אותו במידה, כמובן).

החסרונות של הדבש הן בעיקר בחימום שלו – אז נעלמים ממנו הערכים התזונתיים. מה גם שבהשוואה לסוכר המפוקח, המחיר שלו הרבה יותר יקר.

2. סילאן

תמונה: Shutterstock

האח הקטן של הדבש, שמופק מבישול וסחיטה של תמרים. הסילאן מזכיר קצת דבש, כאשר ההבדלים העיקריים הם מרקם דליל יותר וטעם עמוק יותר. למרות ההבדלים הוא עדיין מתוק וטעים, ומככב היום בהרבה מאוד מתכונים. זה לא מפתיע: הסילאן כולל את כל היתרונות התזונתיים של תמרים שזה אומר ויטמינים רבים וסיבים תזונתיים.

3. סטיביה

תמונה: Shutterstock

צמח הסטיביה מסוגל להפיק סוגים שונים של ממתיקים. העלים שלו בלבד יכולים להיות מתוקים פי 10-15 מסוכר כאשר הם מיובשים, וממיצויים אחרים של הצמח ניתן להגיע לריכוזי מתיקות גבוהים פי כמה.

בשנים האחרונות הסטיביה היא הלהיט הגדול של תעשיית המזון, וחומרי המתקה המופקים מהצמח משומשים על בסיס קבוע במוצרים רבים כגון משקאות מתוקים.

מחוץ לתעשיית המזון ניתן לגדל אותו גם בבית, והוא אף ידידותי לחולי סכרת. צריך רק להזהר לא להפריז בשימוש בו, כי לסטיביה יכולים להיות טעמי לוואי לא נעימים אם לא שומרים על מידות נכונות.

4. סירופ מייפל

תמונה: Shutterstock

כל מי שאי פעם אכל פנקייק מכיר כבר את סירופ המייפל המופלא. מדובר בממתיק עדין שמופק היישר מתוך עצמי המייפל הנפוצים בעיקר בקנדה, ואפשר להשתמש בו בשפע של מאכלים ומשקאות כדי להמתיק אותם וגם על הדרך לשפר את טעמם (שוב – כמו שכל מי שאי פעם אכל פנקייק יוכל להעיד).

הבעיה הגדולה ביותר של המייפל הוא במחיר שלו. מדובר בעסק די יקר, שיכול לעלות עשרות שקלים לבקבוק קטן. למרות זאת, אנחנו ממליצים להמנע מקנייה של גרסאות תעשייתיות ומהונדסות של הסירופ – אם כבר רוצים מייפל, לכו עד הדבר האמיתי.

5. פירות יבשים (תמרים, תאנים)

תמונה: Shutterstock

מהמתיקות המשובחת של פירות יבשים אפשר להנות גם מחוץ לט״ו בשבט. הפירות היבשים שיש סיכוי סביר שבכל מקרה נמצאים אצלכם במזווה יכולים להיות פתרון נהדר להמתקה של סלטים מתוקים (צימוקים), בשייקים פרותיים (תמרים או תאנים) ואפילו בתה (אפשר להשתמש בתערובות של מספר פירות כדי ליצור תה פירותי מתוק וטעים להפליא).

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן