כך נראה העולם בעיניים של בעלי חיים

מי לא חלם תמיד להיות חתול? סימולציה תלת מימדית חינמית וחדשה של חברת הגרפיקה הצרפתית Dassault System תמחיש לכם כיצד נראה העולם מתוך עיניהם של חתולים, כלבים וחיות נוספות, והכל על בסיס עדויות מדעיות מדויקות.

חתול1

המשחק, אשר שמו All Eyes on Paris ומתרחש בכיכר ונדום שבפריס, מאפשר לשחקן לבחור אחת מתוך חמש חיות – חתול, כלב, נץ, עכבר ודבורה, להיכנס אל תוך דמותה ולנווט ברחבי הכיכר המרשימה. במהלך הניווט יזכה השחקן לראות כיצד חווה כל אחת מן החיות את העולם דרך ראות עינייה. דידייר שמידט-מוראן, וטרינר מומחה לעיניים מטעם מפתחי המשחק, מסביר ל-New Scientist:

“לנצים יש ראייה מפורטת וטובה הרבה יותר למרחקים ארוכים משל בני האדם, בעוד שכלבים וחתולים, למשל, להם ראייה דומה מאוד, מזהים תנועה בצורה יעילה יותר ושדה הראייה שלהם רחב יותר גם כן. העכברים, לעומת זאת, הם קצרי ראייה ויראו כל עצם הנמצא במרחק של למעלה מ-15 סנטימרים כמטושטש לחלוטין. לכן, אגב, הם תמיד ינועו ליד קירות שיעזרו להם לנווט ברחבי המרחב. בשונה מן היונקים, עיני התשבץ המורכבות של הדבורה גורמות לה לראות את העולם באופן “מפוקסל”, מה שנראה היטב גם בסימולציה התלת מימדית”.

עכבר1

מטרתו המשחק, על פי שמידט-מוראן, היא חינוכית והוא אמור לעזור לתלמידים במגמות מדעיות, וכמו גם לעובדים בגני חיות, להבין טוב יותר כיצד מתפקדים בעלי החיים המדוברים. כמו כן, באתר המשחק ישנן קהילות מקוונות בהן ניתן לדון בכל אחד ממצבי המשחק וב-Dassault System מתכוונים להוסיף בעלי חיים נוספים בעתיד, עליהם ניתן יהיה לשלוט.

דרך gizmodo, newscientist

לאתר המשחק

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן