2/10 – לכבוד יום השנה הראשון לתנועת 269, פעילים הכריזו על פתיחתו הרשמית של מרתון האקינג למען בעלי החיים

לכבוד יום השנה הראשון לתנועת 269 החל ב-2 באוקטובר (יום הטבעונות הבינלאומי), פעילי 269 הכריזו בזאת על האקתון (מרתון האקינג, על פי מיטב מסורת השיבוש הוירטואלי) למען בעלי החיים שהאימונים לקראתו יכולים להתחיל מהיום ויסתיימו ביום התחרות – 2 בינואר, ובכך למעשה, מייבאים לראשונה את שיטות ההאקינג האתי (הקרוי גם WHH – White Hat Hacking), שהיה שמור עד כה לפעילות בתחום זכויות אדם (הפלת אתרי פורנו ילדים היא אולי הדוגמה הנפוצה ביותר), לתחום זכויות בעלי החיים.

הקריטריונים לשיפוט איכות ההאקינג, כמקובל: א. השפעה – מידת השגת המטרה ב. חדשנות ומקוריות ג. יכולת טכנית. המשתתפים יידרשו להפיל את האתר ולשנות את חזותו לטקסט המודיע על פריצתו ועל כך שעבר השתלטות.

כמו יתר ההאקתונים, גם זה יערך באופן חוקי, באישורו של האתר המותקף – אתר זב”ח שנתן את הסכמתו, ולאחר גיבוי, אפשר להפילו בתאריך זה לצרכי לימוד אבטחה והגנה ברשת (Offensive Security).

לגבי חוקיותו של מה שיבוא בעקבותיו, עוד חזון למועד, ובינתיים, הפעילים יתכוננו להתאמן על האתר המורשה (הוא מצדו ילמד על באגים אפשריים ויוכל לשפר את ההגנה).

הפעילים ביקשו לבאר את המשמעות של ההליך האמורפי הזה, של פריצה אינטרנטית:

“הרעיון הוא פשוט מאוד. בכל מקום שבו הלקוחות שלכם יהיו גם אנחנו נהיה. הלקוחות נמצאים באינטרנט. ההאקתון המדמה פעולה אמיתית פתוח לכולם, חומרי עזר המותרים לשימוש ולימוד בזמן ולפני ההאקתון יפורסמו בהמשך. אתרים הם מרכזי מבקרים ענקיים הפותחים את דלתותיהם לקהל הרחב. מי אנחנו שנסרב.

פרסום הוא חרב הפיפיות של המרחב הציבורי; התעשייה רוצה מחד להציג את מוצריה לראווה, למכירה לכל דורש, אך לא לביקורת.

דה עקא, שכאשר אתה מפרסם במרחב הציבורי שירות או סחורה בלתי לגיטימיים, בין אם מדובר בתכנית ראליטי שבמהלכה נפגעו הרבה בעלי חיים, בקרבות בע”ח, בגני חיות, בקרקסים או אתרים וירטואליים, אינך יכול באמת למנוע מהציבור את הגישה אליו שבה אתה תלוי כדי למכור.”

הפעילים מסרבים מסיבות מובנות להסגיר את היעד האמיתי אליו הם שואפים לפרוץ. הם כותבים:

“זה גם ככה רק עניין של זמן עד שכולם ייפרצו, כל עוד יש מי שרוצה לפרוץ, ורעיון שהגיע זמנו, שאותו לא ניתן לעצור.

שיישארו לנחש. אם לקיחת חלק בעבודה מספר 1 מבחינת הסיכון המקצועי שלה לגוף ולנפש שלהם או של עובדיהם אינה מרתיעה אותם, ואם סיכון של 100% לבעלי החיים אינו מרתיע אותם, לפחות אולי סיכון כלכלי כן.

אם החדרנו מעט היגיון בראשם של עוזרי מחקר ושכירי בתי מטבחיים, מה טוב.

לזיווג של האקינג וזכויות אוכלוסיות מוחלשות יש היסטוריה רבת שנים; החל מ-I Hack Charities, האקרים הפועלים בהרשאתם ועל פי בקשתם של ארגונים ללא כוונות רווח שאינם יכולים לשלם לאיש מחשבים להגן על הקליינטים שלהם, ועד לפרוייקט הנוכחי, האקרים תמיד היו שם להגן על מי שאין לו כסף שיגן עליו. בעלי החיים הם הראשונים ברשימה והאחרונים לקבל את ההגנה הזאת לצערנו, עד עתה.

למרבה המזל, תאווה משותפת אחת – תאוות בצע, מביאה את כל העסקים הנלוזים להציע את מרכולתם במקום אחד בעל, פחות או יותר, אותן דרכי גישה: האינטרנט.

לכן כשאתם, בעלי אותם עסקים, שומעים את הצליל הצורם מהדהד באוזניכם, אל תשאלו למי צלצלה האזעקה

-היא צלצלה בשבילכם.”

 

  • לדף האירוע בפייסבוק בישראל
  • לדף האירוע בפייסבוק בעולם

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן