דברים כדורבנות: המכתב הפתוח של שינייד אוקונר למיילי סיירוס

עדכון: סיירוס הגיבה, אוקונור פירסמה מכתב שני ושלישי, מאיימת לתבוע

הזמרת שינייד אוקונור פנתה במכתב פתוח בבלוג שלה לזמרת מיילי סיירוס בעקבות ההופעה הפרובוקטיבית שלה בקליפ החדש, Wrecking Ball. סיירוס מופיעה בקליפ בעירום. בראיון ל”רולינג סטון” הסבירה הזמרת בת ה-20 באחרונה כי הקליפ – שביים צלם האופנה טרי ריצ’רדסון – הושפע מהקליפ Nothing Compares 2 U של אוקונור.

בקליפ יש קלוז אפ על הדמעה הזולגת מעינה. אוקונור מזהירה את סיירוס כי תעשיית הפופ “מסרסרת” בה. הנה הטקסט המלא שפורסם בבלוג של אוקונור:

“מיילי היקרה

לא התכוונתי לכתוב את המכתב הזה, אך היום קיבלתי שיחות טלפון מעיתונים שונים שביקשו את התייחסותי לדברייך ב’רולינג סטון’ לפיהם Wrecking Ball הופק בהשראת Nothing Compares. אני צריכה לומר לך כמה דברים ברוח אמהית ובאהבה.

אני מודאגת מאוד לגבייך משום שהאנשים מסביבך גרמו לך להאמין, או עודדו אותך להאמין, שזה ‘קול’ להיות עירומה וללקק קורנסים בסרטונים שלך. דברים כאלה יאפילו על הכשרון שלך אם תתירי שיסרסרו בך, בין אם את או תעשיית המוזיקה הם הסרסורים.

שום דבר מלבד נזק יצמח מכך בטווח הארוך אם תרשי לעצמך להיות מנוצלת כך, וזה לא בשום פנים ואופן מקור העצמה עבורך או מסר חיובי עבור כל אשה צעירה, אם יעריכו אותך יותר בזכות המשיכה המינית שלך ולא עבור הכשרון הברור שלך.

אני שמחה שאני משמשת סוג של מודל לחיקוי בשבילך ולכן אני מקווה שתקשיבי טוב למה שאני אומרת לך.

תעשיית המוזיקה לא שמה זין עלייך, או על אף אחד מאיתנו. הם יורידו אותך לזנות, ויגרמו לך בערמומיות להאמין שזה מה שאת רוצה…וכשאת תסיימי בגמילה כתוצאה מהזנות הזו, ‘הם’ ישתזפו על יאכטות באניגואה, אותן רכשו באמצעות מכירת הגוף שלך, ואת תמצאי את עצמך מאוד בודדה.

אף אחד מהגברים שנועצים בך עיניים לא אכפת ממך, שלא ישטו בך. נשים רבות מבלבלות בין תשוקה לאהבה. אם הם רוצים בך מינית זה לא אומר שאכפת להם ממך. מה גם שבאופן לא מודע את מעבירה את הרושם שגם לך לא אכפת הרבה מעצמך.

כן, אני רומזת שלא אכפת לך מעצמך. זה חייב להשתנות. חובה על כל מי שבסביבתך להגן עלייך כאשה צעירה ויקרה, כולל את. זה עולם מסוכן. אנחנו לא מעודדים את בנותינו להסתובב בעירום משום שהן הופכות לטרף של חיות ופחות מחיות, רבים מהן עובדים בתעשיית המוזיקה והמדיה.

את שווה הרבה יותר מהגוף שלך או המשיכה הגופנית. עולם תעשיית הבידור רואה את הדברים אחרת, הם אוהבים דברים שאפשר לראות אותם כך, בין אם הם מגזינים שרוצים אותך על הכריכה שלך או כל דבר אחר. אל תוקסמי מהאשליות שלהם. כולם רוצים אותך משום שהם עושים כסף מהנעורים והיופי שלך. הנעורים שלך גורמים לך לא לראות את הרשעות בתעשיית הבידור. אם יש לך לב תמים לא תזהי את אלה שאין להם.

אני חוזרת: יש לך מספיק כשרון מכדי לאפשר לתעשיית המוזיקה להפוך אותך לזונה. אל תתני להם להפוך אותך לשוטה. אל תחשבי לרגע שמי מהם חושב עלייך. הם חושבים על כסף. אנחנו נמצאים במשחק בשביל המוזיקה. כך זה תמיד היה ותמיד יהיה. ככל שגברת צעירה תקדים להבין את זה, כך היא תעביר לעצמה את השליטה מהר יותר.

“אמרת ל’רולינג סטון’ שהמראה שלך מבוסס על שלי. המראה שבחרתי בזמנו נבחר בכוונה בזמן בו חברת התקליטים שלי עודדה אותי לעשות את מה שאת עשית. אני האמנתי שעדיף שישפטו אותי על פי הכשרון שלי ולא על פי המראה. אני שמחה שעשיתי את הבחירה הזו, גם משום שלא התנפצתי לקרקע המציאות בגילי הנוכחי, 47, בדומה למה שקורה בגיל העמידה ליוצרות רבות שביססו את התדמית שלהן על מיניות.

העצמה אמיתית של עצמך כאשה היא לסרב לנצל את הגוף שלך או המיניות שלך על מנת שגברים סביבך יעשו כסף. אני נמצאת בתעשיה מספיק זמן כדי לדעת שגברים עושים יותר כסף ממך כשאת מתפשטת. זה לא כל כך מגניב. וזה משדר אותות שליליים לנשים צעירות אחרות. אנא אמרי לא בעתיד כשיבקשו ממך להזנות את עצמך. גופך הוא שלך ועבור החבר שלך, לא בשביל כל זוג עיניים מלוכלכות ברשת או לחברת תקליטים תאוות בצע.

בין אם נאהב את זה או לא, הנשים בתעשייה הן מודל לחיקוי וככאלה עלינו להיות זהירות במסרים שאנחנו שולחים לנשים אחרות. המסר שאת שולחת הוא כי זה מגניב להיות זונה. אבל זה לא, מיילי. זה מסוכן. הערך של נשים גדול בהרבה מהמיניות שלהן. אנחנו לא אובייקטים של תשוקה. אני קוראת לך להעביר מסרים בריאים יותר לחברות שלך, שאת ואני שווים הרבה יותר ממה שהולך בקריירה הנוכחית שלך. אנא פטרי כל בן זונה שלא הזדעזע ממה שקרה, כי ברור שלא אכפת להם ממך”.

פורסם במקור ב-www.sineadoconnor.com. תודה ליסמין לוי על הטיפ.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן