חוקרים איתרו מאגר מים תת קרקעי עצום בגודלו בקניה מוכת הבצורת

חדשות נהדרות לקנייתים ואולי לאפריקה כולה. חוקרים גילו מאגר מים תת קרקעי עצום בגודלו בקניה. המאגר כל כך גדול עד שהוא יוכל לספק את כל צרכי המים של המדינה ב-70 השנים הקרובות. בעזרת לוויין, מכ”ם וטכנולוגיה גיאולוגית איתרו החוקרים אקוויפר – שכבה תת מימית של 20 מיליארד קוב מי שתייה.

אונסקו וממשלת קניה מינו צוות לאיתור מים בקניה. הם גילו יחד את האקוויפר לוטיקיפי באזין, הממוקם 300 מטרים מתחת לפני הקרקע, ושטחו 100 ק”מ על 65 ק”מ. Radar Technologies International, החברה שניהלה את החיפוש בפועל, נעזרו במערכת מיפוי בשם WATEX כדי לאתר את המים. המערכת נעזרת בלוויין, מכ”ם ומפות גיאולוגיות במשולב כדי לאתר סימנים של מים מתחת לפני הקרקע. מערכת המיפוי נועדה במקור כדי לאתר מאגרי מינרליים באפריקה. אונסקו מקווה כעת כי המערכת תשמש לאיתור מאגרי מים נוספים באפריקה המשוועת למים.

המאגר שאותר גדול בהרבה מכל אקוויפר אחר באיזור ומכיל 900% יותר מים מכל מאגרי המים הקיימים של קניה. המפה ממחישה את גודל המאגר.

עבור מדינה בגודל כמו קניה, שסובלת מבצורת לעתים תכופות, מדובר בתגלית מצילת חיים ואולי אף משמעותית לעתיד של המדינה. אם ממשלת קניה תשכיל ליצור את התשתית המתאימה להולכת המים, היא עשויה להביא לצמיחת ערים ולפיתוח המדינה. כמובן שכל זה לא צפוי לקרות בין לילה, אך איתור מאגר מים שיכול להספיק ליותר מחצי מאה היא נקודת מוצא מצוינת.

 

דרך The Verge. תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן