איך להאיץ אתר וורדפרס ולמה זה חשוב?

להאצת אתר וורדפרס עשויה להיות חשיבות רבה. זאת, הן לקידומו במנועי חיפוש והן מכמה היבטים נוספים. מדוע זה חשוב? האם ומתי זה דרוש? וכיצד עושים זאת בפועל?

החשיבות שבמהירות

אם תבדקו איך להאיץ אתר וורדפרס ולמה זה חשוב, תגלו שמדובר בנושא מורכב מבחינה טכנית אך פשוט יחסית מבחינת הסיבות. הסיבה העיקרית לצורך בכך, היא לרוב שיפור המיקום בתוצאות מנועי חיפוש (SEO). זהו גם ההיבט שבו נתמקד כאן בעיקר. אך לפני כן, חשוב לציין את הקונטקסט הרחב יותר – קונטקסט התועלות העסקיות. למעשה, גם SEO לא חשוב בפני עצמו, אלא רק בהקשר העסקי שלו (שיווק). מהירות האתר היא בעלת השלכה ישירה על חוויית המשתמש של מי שנכנסים אליו. יש לכך משמעות תדמיתית וגם עסקית טכנית, מבחינת מימוש מטרות האתר המיידיות. אם זה למשל אתר מכירות, עיכוב במהירות העמודים שמציגים מידע או אלה שמטפלים בביצוע הרכישה, עלול לפגוע במכירות. לקוחות יעברו לאתרים מתחרים, ינטשו עגלות, לא יחזרו לאתר וכמובן, לא ימליצו עליו לחבריהם. מכאן גם ברורה החשיבות העסקית של השקעה כספית בשיפור מהירות האתר: צמצום הפסדים וקבלת ROI או החזר השקעה על השיפור, שעשוי להיות משמעותי ומתמשך.

איך להאיץ אתר וורדפרס ולמה זה חשוב – היבט ה-SEO 

סיבה מרכזית שמובילה להאצת אתרים יזומה, היא תועלת אפשרית מהיבט הקידום במנועי חיפוש. מנועי החיפוש לוקחים בחשבון זמינות ומהירות טעינה של עמודי האתר. מכך גם נובעות מטרות ההאצה שאליהן שואפים. אתם רוצים אתר שיהיה זמין באופן רצוף. כמו כן, חשובה מהירות הטעינה של האתר ובמיוחד של העמוד הראשון אליו מגיע הגולש. בין אם זה עמוד הכניסה הראשי, עמוד נחיתה אליו מקשר קמפיין שיווק, עמוד אחר שבולט בקישורים החיצוניים, חנות האתר, עמוד מוצר פופולארי במיוחד ועוד. כל מה שחשוב, חשוב שלא “ייזחל”. 

אופני ההאצה המרכזיים

יש דרכים רבות להאצת אתרים, כגון אחסון אתרים מהיר, אופטימיזציית מסד הנתונים של וורדפרס והבטחת התאמה מרבית למערכות ההפעלה ולמכשירים שדרכם גולשים לאתר. אך הדרכים הבולטות ביותר להאיץ אתר, הן

  • בתכנון האתר – תכנון האתר הוא השלב הראשוני, שבו ניתן וכדאי להתייחס למהירותו. בשלב זה קל ומהיר במיוחד לבצע שינויים, בניגוד להמשך. 
  • בצמצום נפח תכנים – מהירות הטעינה, מתייחסת לזמן שלוקח להעביר אל הגולש תכנים שונים, בעמוד מסוים. כך שהגישה הפשוטה ביותר מבחינה טכנית, המתבקשת מאליה, היא לצמצם את נפח התכנים האלה.
  • בעזרת גישת המטמון – בגישת זיכרון המטמון (Cache) מפזרים את התכנים שיש להעביר במקומות שונים. אם היקף גדול של גולשים פונה לאתר, ייתכן שהשרת הראשי שלו לא יעמוד בעומס. אך אם המידע שמור גם על שרתים נוספים שעובדים איתו ביחד או אפילו בחלקו על מחשב הגולש (בעקבות ביקור קודם באתר), חוסכים זמן יקר ומאיצים את הגישה לתכנים. יש דרכים שונים לממש זאת, כולל תוספי וורדפרס מיוחדים ושירותי CDN (Content Distribution Network או Content Delivery Network).
  • דרך צמצום תוספים – עושר התוספים שזמין בוורדפרס הוא יתרון, אך עלול להיות גם חסרון. ניתן לצמצם תוספים עם יכולות שכבר לא צריכים או שקיימות בתוסף אחר וכמובן, תוספים איטיים במיוחד.

עוד כמה נקודות מעניינות וחשובות

מדובר סך הכל בנושא רחב. אם נכנסים לכך, יש לא מעט דברים נוספים שחשוב לדעת לגביו. אלה כמה דוגמאות לכך:

  • מה מיוחד דווקא בוורדפרס? – וורדפרס היא פלטפורמת הקמת האתרים הפופולארית ביותר. לכן אתרים רבים מבוססים עליה והיא מהווה נקודת מוצא טכנית לתהליכי האצה.
  • מה זה מהיר? – המהירות אליה שואפים היא מהירות מספיקה מסוימת, שתוגדר בהתאם לנסיבות. המטרה איננה סתם כך “כמה שיותר מהר”.  
  • כמה תעלה האצת אתר? – יש במסגרת שירותי קידום אתרים מחיר שונה עבור היבטים שונים של הקידום, בהתאם לאופי האתר ועוד. כמו כן, האצת האתר לרוב איננה מטרה בפני עצמה, אלא חלק ממכלול פעולות שמבוצעות לשם הקידום.

קרדיט תמונה: envato

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן