איך לתכנן העברת מפעלים: רשימת צעדים

אם אתם מתכננים להעביר את המפעל שלכם למקום אחר, יתכן שצפוי לכם מסע מורכב ומרתיע, ומומחים לוגיסטיים יודעים איך אתם מרגישים. פרויקטים של העברות מפעלים צריכים להתבצע בליווי המומחים בתחום, שבקיאים בתהליך ויודעים איך למנוע טעויות נפוצות, כי אין מהלך לוגיסטי אחד שדומה לאחר.

למרבה המזל, למומחי לוגיסטיקה יש כמה צעדים מועילים שחשוב לנקוט בהם במהלך תכנון פרויקטים של העברת מפעלים, ומאמר זה מציג את רשימת הצעדים שחשוב לנקוט בהם כדי לסיים את הפרויקט בהצלחה.

העברת מפעלים מתחילה עם תכנון מוקדם

כדאי להקדיש זמן רב ככל האפשר לתכנון. אילוצים בזמן אופייניים לתהליכי העברת מפעלים, אבל ככל שיש לכם יותר זמן לתכנון ולהערכת סיכונים, כך גדל הסיכוי שהתהליך שלכם יצליח. תכנון חשוב במיוחד אם אתם צריכים להמשיך את הייצור במהלך המעבר.

המספר העצום של השיקולים שיש לקחת בחשבון יכול להיות מרתיע בהתחלה, כך שכדאי לתכנן מראש ולהיכנס לתהליך כשאתם מוכנים.

בחירת צוות

כל פרויקט העברת מפעלים זקוק לצוות שמסוגל לנהל ולבצע במגוון תחומים. יתכן שכבר זיהיתם את הצורך בתכנון פריסת רצפת המפעל החדש, וכדאי שתיצרו קשר עם קבלנים לבניית מתקנים, ועם מובילים שיש להם ניסיון בהובלת מכונות. חברת אחסון תשמור את הציוד שלכם עד להשלמת הפרויקט, ואל תשכחו להתייעץ גם עם מומחי בריאות ובטיחות.

כדאי מאוד לתקשר היטב עם הצוות בשלבי התכנון. לתהליכי העברת מפעלים יכולות להיות השפעות משמעותיות על חייהם וכשאתם משלבים אותם מוקדם בתהליך במקום ליידע אותם רק לאחר גיבוש התוכניות, אתם יכולים לפתור את כל הבעיות הפוטנציאליות שההתנגדות שלהם עשויה לגרום למעבר שלכם. חוץ מזה, הם יכולים לדעת פרטים שתוכלו להשתמש בהם על מנת לשפר את התכנון.

זיהוי נקודות החוזק והחולשה

חשוב להיות מציאותיים לגבי האפשרויות, ולקבל סיוע מקצועי בכל התחומים שבהם אין לכם ניסיון או יכולת.

מנהלי פרויקטים אמיניים יכולים לתכנן את פס הייצור החדש שלכם, אבל האם וידאתם שמחלקת משאבי אנוש טיפלה אי פעם בתהליכי העברת מפעלים? האם אתם בטוחים שתוכלו לשמור על לוחות הזמנים של הייצור שלכם, אם הצוות הקיים שלכם עסוק בניתוק ואריזת המכונות שלכם?

מומחי לוגיסטיקה מייעלים את התהליך, והידע שלהם חוסך לכם זמן ומאמץ רב בתכנון המפעל החדש שלכם, עם ייעוץ יקר ערך לגבי ניתוק, פירוק, הובלת והתקנת הציוד מחדש.

מציאת, יצירת ובדיקת רישומי הפריסה

כדאי לוודא שיש לכם שרטוטים מדויקים של הפעל הנוכחי ושל המפעל המיועד. סביר להניח ששרטוטים אלה יהיו כלים חיוניים עבור הצוות ונציגי חברת הלוגיסטיקה שילוו אתכם. הבדיקה צריכה לכלול:

  • מיקומי מכונות
  • כמויות ציוד והשטח הדרוש ביחד עם השטח הדרוש להצבת המכונות
  • מיקומי שטחי עבודה
  • מעברים נוחים
  • ציוד תקורה.

תהליך בדיקה ידנית של השרטוטים מסייע גם בפריסת ציוד ומכונות ותכנון שטחים שיתכן שהתרגלתם אליהם, ושיש לחשוב עליהם מחדש או לשכפל אותם במיקום החדש שלכם.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן