מזגנים מפוצלים: הפתרונות המעולים לקירור וחימום חללים שלמים

למזגנים מפוצלים יש יישומים אפשריים רבים בבתי מגורים, במבנים מסחריים, בארגונים  ובמוסדות. היישומים הנפוצים ביותר הם בבתים של משפחות גדולות או כתוספות למבנים עם מערכות חימום “ללא צינורות”. מזגנים אלו נחשבים לבחירה טובה גם עבור תוספות חדרים ודירות קטנות, שבהן הרחבה או התקנת מזגנים מרכזיים או מערכות חימום אינה אפשרית.

בדומה למערכות מרכזיות, מזגנים מפוצלים כוללים שני רכיבים עיקרים: מדחס או מעבה חיצוני, ויחידת טיפול אוויר פנימית. צינור שמכיל את כבל החשמל, צינורות קירור, צינורות שאיבה וניקוז מעובה, מקשרים בין היחידות החיצוניות והפנימיות.

יתרונות מזגנים מפוצלים

היתרונות העיקריים של מזגנים מפוצלים הם הגודל הקטן שלהם וגמישותם לייעוד או קירור וחימום חדרים בודדים. דגמים רבים כוללים ארבע יחידות טיפול פנימיות, לארבעה אזורים או חדרים, שמחוברות ליחידה חיצונית אחת.

המספר תלוי בכמות הקירור או החימום הנדרשת לבית או לכל אזור במבנה, אשר מושפע ממידת בידוד הבניין. לכל אחד מהאזורים יש תרמוסטט משלו, כך שתצטרכו תנאי שטח רק כאשר הם תפוסים, וכך לחסוך באנרגיה ובכסף.

קלות ההתקנה

קל להתקין מערכות מזגנים מפוצלים בהשוואה לסוגים אחרים של מערכות מיזוג אוויר. לדוגמא, החיבור בין היחידות החיצוניות והפנימיות דורש בסדרך כלל רק קידוח קטן דרך קיר עבור הצינור. כמו כן, רוב היצרנים של מערכות אלו מספקים מגוון אורכים של צינורות חיבור. לכן, במידת הצורך, תוכלו לאתר את היחידה החיצונית במרחק של כ-15 מטרים מהמאייד המקורה.

מכיוון שלמזגנים מפוצלים אין תעלות, אין את אובדן האנרגיה הקשור לתעלות מערכות אוויר מרכזיות. בהשוואה למערכות אחרות, מזגנים מפוצלים מציעים גמישות גבוהה יותר באפשרויות עיצוב פנים. ניתן לתלות את מטפלי האוויר הפנימיים מהתקרה, או לתלות אותם על קיר.

שיקולי הבטיחות

ניתן להשיג גם דגמים עומדים על הרצפה. רוב הדגמים מציעים גם שלט רחוק על מנת להקל ולהדליק את המערכת כאשר היא ממוקמת גבוה על קיר או תלויה בתקרה.

מערכות מפוצלות יכולות גם לעזור בשמירה על בטיחות הבית שלכם מכיוון שיש רק חור קטן בקיר. מזגנים בחדר שמותקנים דרך הקיר והחלון מספקים כניסה קלה לפולשים.

בקרת שליטה מתקדמת

מזגנים מפוצלים מציעים גם שליטה גבוהה מעבר ליכולתם להיות מתוכנתים כמו מערכת מיזוג אוויר רגילה. הדגמים הטובים ביותר כוללים חיישני תנועה ויודעים מתי מישהו נמצא בחדר או לא, ומתאימים את הטמפרטורה בהתאם, ואז הם מפנים את האוויר מכם או אליכם בהתאם להעדפותיכם.

רוב הדגמים כוללים שלט אלחוטי או בקר אלחוטי שמותקן על הקיר, ורוב הדגמים ניתנים לשליטה באמצעות טלפון חכם, או שהם משתלבים במערכת גדולה יותר.

למה לקרר או לחמם אזורים שאינם בשימוש?

אם ברצונכם לקרר או לחמם חדרים פרטניים ביעילות טובה יותר, עם יותר כוח ופחות עומס בהשוואה למערכות מיזוג אוויר קונבנציונליות, מומלץ לרכוש מערכת מזגן מפוצל.

מערכת מיזוג אוויר מרכזית בדרך כלל מחממת ומקררת כמה חדרים, או את כל הבית, כולל חדרים שאפילו לא משתמשים בהם. אם אתם מפעילים את ברז המים במטבח, וכל ברז מים אחר מופעל בכל הבית, כמה זה יעיל? זה מה שמערכות מיזוג אוויר מרכזיות עושות.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן