בונים קורס אינטרנטי? הנה כל הדברים שאסור לכם לעשות

במציאות של שמירת מרחק ומעבר חד לניהול עסקי בדיגיטל, ממשיך להתגבר הצורך בקורסים דיגיטליים שיעשירו את הידע ויאפשרו לאחרים להשתמש בו למטרות שונות. אלא שבכל בניית קורס קיימים מספר דברים שאם תבצעו אותם, תבריחו את הקהל ותגרעו מההכנסה של הקורס. מהן אותן הטעויות וכיצד להימנע מהן?

freepik

קורס דיגיטלי בשנת 2021

בעידן המקוון העובדה שאפשר לבחור ללמוד מבין מאות אלפי קורסים מקוונים היא בהחלט מבורכת. אנשים כיום לומדים מקצועות, תחביבים ומעשירים את הידע שלהם בתחומים רבים הודות לעובדה שהמידע ברשת קיים. הכניסה לקורס מסוים מקנה מעין השתייכות למעגל מצומצם יותר של אנשים, שמעוניינים להבין עד היסוד תחום או נושא מסוים ואפילו להשתמש בו בעתיד לצרכיהם.

מרבית הקורסים המוצלחים עולים כסף והם אמנם זולים יותר מלמידה במוסד אקדמי, אך מדובר בהשקעה קטנה לטובת קידום המטרות העתידיות. מעבר לכך, חלקם עשויים לדרוש התחייבויות שונות כמו הגשת מטלות, שיעורי בית ולפעמים גם סשנים אונליין דרך תוכנה מסוימת, כמו הזום.

אל תפתחו קורס ללא סקר שוק

אם יש לכם רעיון מדהים לקורס שמלמד כיצד לסרוג, עליכם לוודא שקהל היעד באמת מעוניין בכך ובמתכונת אינטרנטית. האם אנשים שמעוניינים לסרוג באמת ירצו לקבל מידע ממדריך ברשת או שהם יעדיפו לבצע זאת באופן פרונטלי? האם אנשים יהיו מוכנים לשלם את המחיר שאתם מבקשים תמורת קורס באורך כזה או אחר? האם יהיו מוכנים לשתף בתוצרים סופיים שהוכנו לטובת הקורס? האם המידע לגבי הקורס והאפשרויות ממנו יישאר חסוי? במידה וכן, האם זה יגרום לאחרים להימנע מהמלצות?

שאלות אלו הן עניין קריטי לאבחון סוג הקורס וסוג החומר שתרצו ללמד ואם לא תבצעו לגבי העניין סקר שוק מתאים, תגלו מהר מאוד שהקורס שאתם משקיעים בו לא יחזיר את ההשקעה לעולם.

אל תעלו קורס באיכות ירודה

קורס דיגיטלי איננו דומה לבניית מוצרים מקוונים אחרים כמו אתר או בניית דף נחיתה. עליו להיות מצולם באיכות טובה ולעבור עריכה כך שיתאים לקצב ויאפשר ללומדים להבין טוב יותר. אם אתם מצלמים את הקורס בתנאי שדה, ללא תאורה מתאימה או שמע איכותי, אתם פוגעים ביכולת ליהנות מהלמידה ולעקוב אחרי השיעורים באופן חיובי ומרוויחים כתוצאה מכך פחות נרשמים ואפילו נוטשים שדורשים בחזרה את כספם.

כדי להימנע מכך, למדו כיצד לעשות זאת באמצעות אנשי מקצוע מתאימים, באיזה ציוד מומלץ להשתמש ואפילו כיצד להשתמש בקול שלכם נכון, על מנת שיהיה נעים ומעניין לשמוע אתכם לאורך זמן ומבלי לאבד ריכוז.

אל תצרו קורס בנושא שמתיישן

בניית קורס אינטרנטי צריכה לשקף צורך קיים כלשהו ולכן לא כל תחום או נושא מתאים להפיכתו לקורס דיגיטלי. ניקח לדוגמה קורס תכנות – עולם שבו התחומים מתיישנים במהירות ולפני שסיימתם להכין את הנושאים, כבר ישנם כמה וכמה שינויים. הדבר יאלץ אתכם לשנות או לרענן פעם אחר פעם חלקים שונים בקורס וכך הוא הופך ממנגנון “שנוסע” בכוחות עצמו לדבר שצריך לעבוד עבורו באופן קבוע ולתחזק שוב ושוב. במקום, ייתכן שתרצו להוציא קורס שמלמד שפת תכנות מסוימת וותיקה יחסית וכך למקד יותר את הנושא בסוגיה רלוונטית.

ולסיום – אל תהפכו את זה למסע מפרך מידי או קצר מידי

בשני המקרים הללו, הקורס מאבד חלק עצום מהאפקט שלו והסיבות לכך ברורות: בקורס קצר מידי, התלמידים חשים מרומים בייחוד אם הם שילמו מחיר גבוה מאוד, על קורס שהסתכם בהרצאה של שעה. בקורס ארוך מידי, התחושה היא של מלכודת משום שקשה מאוד להתמיד לאורך זמן ובסופו של דבר גם לסיים את הקורס. אם תשמרו על קו האמצע, תרוויחו קהל מרוצה הרבה יותר.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן