מתי נשכור שירותי חקירה?

על פניו הסיבה לשכירת שירותיו של משרד חקירות היא די מובנת מאליה: אנו חושדים באדם מסוים או חשים שישנו פרט מסוים שחומק מעינינו, ועל-כן אנחנו פועלים כדי לחשוף זאת. אולם עלותה של חקירה פרטית, ולו הפשוטה ביותר, יכולים לעלות הון; במקרים שכאלו, הרי שמוטב יהיה ונבחן את העלות אל מול התועלת של תוצאות החקירה.

מתי כדאי להיעזר בחוקר פרטי?

איננו חייבים שיהיה לנו חשד מוצק כדי שנשכור את שירותיו של חוקר. פעמים רבות מספיקה אפילו תחושת הבטן שלנו, כדי שיידלקו נורות אדומות מוצדקות. ועם זאת, לחוקרים פרטיים מחיר שלא תמיד יעלה בקנה אחד עם התועלת שנפיק מן התוצאות בשטח.

בכללותו, חוקר פרטי נועד כדי להשיג ראיות חותכות, ראיות עמן ניתן לגשת ולהגיש תלונה בתחנת המשטרה, לדוגמה הוכחת גניבה בעבודה על-ידי אחד מן העובדים, וראיות קבילות משפטית אשר מאפשרות לנקוט בהליכים משפטיים כנגד האדם שביצע את העבירה.

לעתים לא יהיה מדובר בעבירה, כי אם בביצוע פעולה לא מוסרית אשר יכולה לשים את ידו של אחד מן הצדדים על העליונה. דוגמה נפוצה לכך היא בגידה במסגרת חיי הנישואין, אז ניתן להשתמש בכך במסגרת הליכי הגירושין.

המשאבים שנדרשים לחקירה

חקירה פרטית כרוכה בתפעול של הון אנושי, שעות חקירה ופעילות, עבודות שלעתים מתבצעות בשעות לא שעות. הוסיפו לכך את הציוד הטכנולוגי, תפעול ודרבון של רשת אנשי שטח וכן שילובם של יועצים מקצועיים בחקירות סבוכות ומורכבות, והרי לכם תמהיל שכרוך בהוצאה לא מועטה מצדו של הלקוח.

חקירות פרטיות הן גם דבר מאוד דינמי. לעתים יש תמחור שנוח למשרד החקירות להחליט עליו, ולעתים ישנן חקירות שעלולות להפוך למורכבות ולהצריך שעות נוספות. לרוב, חקירה פרטית איננה קצובה בזמן, שכן לא תמיד אנו יודעים איך ומתי נמצא את ההוכחה החותכת באשר לאובייקט שנתון למעקב.

השורה התחתונה

החקירה יכולה להיות מוצלחת ולהניב את התוצאות הנדרשות; אולם בפועל חשוב גם שנשאל את עצמנו אותם ממצאים וראיות ישיגו עבורנו תועלת בשטח.

אם התועלת היא רק ידיעת האמת והשקטת המחשבות המייסרות, ומבחינתכם דבר שכזה לכשעצמ מצדיק את ההוצאה הכספית, אז הרי שאין כל מניעה. אך חשוב לקחת בחשבון שישנן חקירות שיכולות להביא הוכחות חותכות, וכאן מסתיים הדבר.

בן או בת זוג שמוכיחים בגידה במסגרת הנישואין, יכולים להרוויח מכך במסגרת הליך הגירושין. בני זוג שלא מיסדו את הקשר ושאינם ידועים בציבור, לא ירוויחו דבר למעט האמת.

חקירות מורכבות

באשר לאי-נאמנות של בן או בת זוג, הרי שמדובר יחסית בחקירה פשוטה ולמרבה הצער גם די נפוצה. את המשאבים הכספיים לצורכי חקירה פרטית, מוטב יהיה להפנות להיבטים מורכבים הרבה יותר לרבות חקירות כלכליות, חקירות עבור הפרת זכויות יוצרים, חקירת התנהלות פסולה של חברה ציבורית ועוד.

במקרים שכאלו, נבירה ומציאת האמת יכולה להיות מורכבת הרבה יותר, ולהצריך שעות ממושכות של מעקבים, בדיקות, תחקירים, למידת התחום, ולעתים אף מציאת קצוות חוט ללא כל עקבות או רמיזות מקדימות

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן