למה שחקנים יורים לעצמם בראש במשחק מציאות מדומה?

Hover Junkers הוא משחק יריות רב משתתפים מרשים שמספק לשחקנים חוויית משחק מגוף ראשון ב-360 מעלות. המשתתפים משחקים בחדר בשטח של 15 מ”ר, באמצעות מערכת Vive של Steam ו-HTC, הכוללת משקפת מציאות מדומה, שני בקרים ושתי תחנות בסיס שמנטרות את כל האותות בחלל.

כאשר השחקן מתכופף כדי לתפוס מחסה במציאות, זה מה שקורה לדמות שלו בעולם המשחק וכאשר הוא קופץ, דמותו במשחק קופצת. התוצאה היא חוויית משחק רב חושית שגיימרים חולמים עליה זה שנים רבות.

המפתחים של המשחק הזה מאפשרים לשחקנים חופש פעולה במגוון רחב של מחוות שלא אפשריות במשחקי וידאו רגילים. אפשר, למשל, להפנות לאויב שלכם במשחק אצבע משולשת או להפנות חבר אל עבר מקום המסתור של האויב. אך כמה נסיינים בהדגמות של המשחק שמו לב לתופעה יוצאת דופן ומטרידה: כמה מהשחקנים כיוונו רובה לראשם וסחטו את ההדק, מה שגורם למותה של דמותם במשחק.

העובדה שהמשחק מאפשר לשחקנים להתאבד אינה תכונה שלו אלא אפשרות בעולם המשחק, שהמפתחים מדגישים כי היא קיימת מתוך רצון להשיג תוצאה ריאליסטית ככל שאפשר. כפי שבן אדם יכול לכוון אקדח לראשו בעולם הפיזי, כך אין סיבה לתכנת שאפשרות זו אינה אפשרית בעולם המשחק. 

למה שחקנים מתאבדים בעולם המשחק? לא משום שיש להם נטיות אובדניות, יש להניח, אלא מפני שהם מעריכים שהמצב שלהם במשחק אבוד ואין טעם להמשיך הלאה. ועדיין המחשבה שאדם יכוון לראשו במציאות ויירה תוך שהוא גורם למוות של האווטאר שלו מצמררת. שחקנים שצפו בתופעות כאלה מדווחים על חוויה מטלטלת, על אף שמדובר בגיימרים ותיקים.

חוויית המציאות המדומה מהדקת את החיבור בין אדם לדמותו הווירטואלית ומשנה מהותית את התפישה של עולם המשחק. יש גם גיימרים שדיווחו כי החוויה הלא רגילה מנעה מהם, לראשונה, להשתהות ולא לירות מיד בדמויות של שחקני אויב, בידיעה שהם לא יורים רק בדמות אלא באדם שנמצא מאחוריה. לראשונה הם מתחילים לחשוב על האויבים שלהם במשחק כעל אנשים בשר ודם, וזה מעיד שמשחקי VR עומדים להפוך מוחשיים מאוד, אולי אפילו קצת יותר מדי. 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן