סרטון מטורף שיצא מסין מראה אותה מתקיפה את ארה”ב

סין ערכה אתמול מצעד לציון 70 שנים למלחמת העולם השנייה והניצחון הצבאי על יפן ותוך כדי כך הפגינה את כוחה הצבאי. ז’אנג מינג, סגן שר החוץ הסיני, הכחיש בחודש שעבר במסיבת עיתונאים כי מדובר בהפגנת כח ואמר כי אם סין מפגינה דבר זה את “רוח השלום של העם הסיני”.

ואיזו דרך טבעית יותר לחגוג את רוח השלום מאשר לשחרר סרטון  CG באורך קרוב לשש דקות, הממחיש איך הסינים ייכנסו בארה”ב בעקבות מתקפה דמויית פרל הארבור, מצד האמריקנים כמובן. במועצה האמריקנית ליחסי חוץ, גוף ייעוץ עצמאי בנושאים גיאו-פוליטיים, מאמינים שהצבא הסיני הוא שעומד מאחורי הסרטון. אפשרות נוספת היא כי הסרטון הופק על ידי חברת Tencent הסינית, הבעלים של פלטפורמת הגיימינג/מיקרובלוגים QQ/QZone, מה שגם מסביר את המראה וההשראה של משחקי וידאו.  

במערב התקבלה בהפתעה מסוימת העובדה כי המצעד, שהוכתר רשמית בשם “יום השנה ה-70 לניצחון של העם הסיני במלחמת ההתנגדות נגד התוקפנות היפנית והמלחמה האנטי פשיסטית”, היה עבור הסינים הזדמנות להתפאר בכל הארסנל הצבאי שלה, כולל טילים גרעיניים, וכל זאת כדי לציין את סוף המלחמה שהחלה בהתקפה היפנית על פרל הארבור והפלת הפצצות הגרעיניות על הירושימה ונגסקי בסופה. 

אותה פרל הארבור היא ההשראה לנקודת הפתיחה של הסרטון, שנפתח במתקפת פתע על כמה בסיסים צבאיים יפניים. דין צ’נג, חוקר במרכז ללימודים אסייתים בקרן Heritage, זיהה כי מדובר בבסיסים הממוקמים לאורך חופי סין. מתקפה זו היא העילא לתגובה תקיפה ופלישה לאי שיש מי שזיהה אותו כאוקינאווה היפני בו ממוקם בסיס צבאי אמריקני גדול, בהתאם לתפישת “ההגנה האקטיבית” של סין, לפיה סין שומרת לעצמה את הזכות להגיב בכל העוצמה אך לעולם לא תתקוף ראשונה. 

הסרטון לא קורא לאויב בשמו אלא מסתפק ב”מעצמה זרה מסוימת”, אך נראים בו מטוסי F-22 ראפטור, חמקנים המופגזים על ידי טילים בעודם על המסלול. רק חיל האוויר האמריקני מחזיק במטוסים אלה. לאחר מכן נראים כלי נשק מתפוצצים על גבי נושאות המטוסים מסדרת “נימיץ” ומשחתות ARLEIGH BURKE, גם במקרה זה, ציוד שמאוד מזוהה עם ארצות הברית.  

גיימרים יזהו בפתיח של הסרטון השראה מסצינת הפתיחה של Call of Duty ותצורות המטוסים במטס האווירי נושאים מאפיינים צורניים שמזכירים סרטים הוליוודיים כמו “אהבה בשחקים” ו”המרדף אחר אוקטובר האדום”.

מעניין לציין כי סין מפגינה בסרטון את כל היכולות הצבאיות שלה מלבד לוחמה נגד לוויינים, נושא רגיש מאז 2007 כאשר סין פוצצה לווין בחלל על ידי טיל קרקע ששוגר מכדור הארץ, יצר ענן של פסולת חלל קטלנית ועורר גל של גינויים בינלאומיים. 

מלבד המסר הברור שסין לא מתכוונת לספוג שיט מאף אחד ויכולה להכות שוק על ירך כל אויב, המצעד והסרטון הנלווה עשויים לציין גם מועד נוסף, יום השנה ה-120 לסוף המלחמה סין יפן הראשונה, בה נחלה סין תבוסה קשה. המסר המוטמע בהפגנת הכח עשוי להיות “לעולם לא נרשה שישפילו אותנו שוב”, מסביר צ’נג. במלחמה ההיא הניצחון של יפן לא יוחס לעליונות טכנולוגית אלא לפערים באימונים, ציוד, תשתיות ולוגיסטיקה שהיו הרסניים מבחינת סין.

המסר שמעבירים הסינים בסרטון הוא שהם לא תמימים לחשוב שעליונות טכנולוגית לבדה מספיקה כדי להבטיח שלעולם לא תסבול השפלה נוספת. אם מוסיפים לכך את העובדה שהשבוע חצו ספינות מלחמה סיניות מים טריטוריאלים אמריקנים ללא הודעה מוקדמת בשם “הזכות למעבר תמים” הרי שהמרחק בין משחק מחשב למלחמה מאוד מוחשית מעולם לא היה קצר יותר. 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן