איך הלוגו החדש של גוגל שוקל 305 בייטים בלבד אם הישן שקל 14,000 בייטים ולמה זה חשוב?

שאלה בהחלט מעניינת. איליה יעקבוביץ’, מעצב UI, מסביר ב-Quora: “הלוגו הישן התבסס על גופן סֶרִיף’ פרט משיכת קו האות בגופן, שניתן לשחזור רק עם עקומת בזייה, עקומה הנוצרת על ידי גופן המאוחסן דרך קבע בזיכרון קריאה בלבד של המדפסת.

יש לו 100 נקודות עוגן, שמסתכמות ב-6 קילובייט (6,380 בייטים). כאשר דוחסים את הקובץ הגודל פוחת ל-2K (כ-2,145 קילובייט). כמובן שגוגל מגישה את הלוגו בגדלים שונים בהתאם לפלטפורמה בה הוא נראה (במכשירים ניידים הלוגו שוקל פחות מאשר במחשבי דסקטופ ברזולוציה גבוהה). 

לעומת זאת, גירסה מופשטת של הלוגו החדש ניתנת לאחזור כמעט בשלמותה באמצעות עיגולים ומלבנים (למעט האות הקטנה g).

הלוגו מורכב מ:

10 עיגולים (2 עבור האות הגדולה G והאות הקטנה g, שניים עבור כל אות e).

מלבנים (2 עבור האות הגדולה G, 1 עבור האות הקטנה l, 2 עבור האות e.

צורה אחת שנוצרה באמצעות שבע נקודות עוגן (שיורדת מהאות הקטנה g).

יעקבוביץ כותב: “גוגל לא הפיצה עדיין את הלוגו בגודל 305 בייט אך אני מאמין שזה ניתן לביצוע. כדי להמחיש זאת יצרתי מחדש את האות הראשונה G בפורמט SVG, בקובץ שגודלו 302 בייט ללא דחיסה ו-195 בייט עם דחיסה”.

הוא הוסיף הסבר טכני מפורט שממחיש איך הגיע לתוצאה בפוסט המלא ב-Quora.  

עניין הגודל חשוב הרבה יותר מכפי שנדמה. גוגל הסבירה בפוסט מפורט בבלוג העיצוב שלה כי הצמצום בגודל הקובץ מאפשר לה להגיש את הלוגו בכל הפלטפורמות. “הלוגו הישן דרש מאיתנו להגיש גירסת טקסט של הלוגו בחיבורים בפס צר. הגוגל המופחת מונע את הצורך במעקף הזה ויש לו השלכה עצומה בהקשר ליעד שהצבנו לעצמנו, להנגיש את גוגל למשתמשים בכל העולם, כולל המיליארד משתמשים הבאים”. 

גוגל, שהכריזה לאחרונה על שינוי מבני הגדול בתולדותיה, מסגרתו תתפצל לכמה חברות קטנות יותר, שבראשן תעמוד חברת אחזקות חדשה בשם אלפבית, בהחלט מדגישה במהלך הזה שגם בעידן של סיבים אופטיים, קטן זה הגדול החדש. 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן