סרטון הסברה חדש של לשכת הפרסום הממשלתית להגברת המודעות נגד איידס מעורר תגובות קשות בקהילה הלהט”בית ובציבור הרחב בגלל מה שהמבקרים מכנים התייחסות סטריאוטיפית לחברי הקהילה.
מפסיקים ללרלר, מתחילים לדבר! צפו←
מפסיקים ללרלר, מתחילים לדבר! צפו ←
Posted by לשכת הפרסום הממשלתית- לפמ on Tuesday, August 25, 2015
הסרטון החדש הועלה אתמול גם לדף הפייסבוק של לשכת הפרסום הממשלתית עם ההפניה “מפסיקים ללרלר, מתחילים לדבר!”. הביקורת מופנית הן בגלל קהל היעד (איידס היא גם בעיה קשה של סטרייטים) והן עקב השימוש בסטיגמות בקריאייטיב והמסר המבלבל.
מבחר תגובות:
Ben Yerushalmi: “מישהו רק צריך לספר ללפמ שהעלייה במספר הנשאים היא בעיקר אצל הסטרייטים”.
Ofir Winer: “מאה אחוז סטיגמות. מסר לא מובן. גרוע ביותר”.
Daniel Beller: “יש את זה אולי ביותר סטריאוטיפי?”.
Adi Karni: “78% עליה בקרב הסטרייטים שנדבקים באיידס בשנה שעברה!! זה המשרד פרסום הכי לא מחובר למציאות שעדיין לא עידכנו אותו שאיידס זה לא רק מחלה של הומואים?!!! מכעיס שהכסף שלנו הולך להעצמת ההפלייה והדעות הקדומות! בושה!”.
Edan Sultan: “יאללה בואו ננציח את הסטיגמה שאיידס זה להומואים! לא הייתי מעלה את העניין בכלל אם היו מוציאים עוד גרסה עם סטרייטים…אבל ברור שלא יוציאו. כי זה מחלה של פייגלונים ולא של בנות וגברים אמיתיים. נכון שלקהילה הלהט”בית יש אחוז גבוהה של נדבקים, אבל אנחנו רק כ10% מהציבור בארץ”.
אבל היו גם תגובות אחרות:
Elad Brindt Shavit: “מצוין!”.
Li-on Elimelech:”אויש זה גאוני!”.
כדאי להזכיר שלפ”ם כן פנו לסטרייטים בקמפיין הורס קודם, “לפנק ת’צב”, להגברת מודעות לשימוש בקונדומים: