פייסבוק עשתה צעד חשוב למען הדמוקרטיה בישראל עם הכפתור הזה

ב-17 בחודש מרץ, 2015, יתקיימו הבחירות לכנסת ה-20 של מדינת ישראל. אם להסתמך על שיעור ההצבעה בבחירות האחרונות, הגורם הכי משפיע על גורל הבחירות האלה יהיו אלה שבכלל לא ישתתפו בהם. משיעור הצבעה של 86.9% בבחירות לכנסת הראשונה. התדרדרנו לשיעור הצבעה בסביבות ה-65% במערכות הבחירות האחרונות. בבחירות לכנסת ה-19 קרוב לשני מיליון ישראלים נשארו בבית. אם הם היו מצביעים, מדובר בכ-20 מנדטים שהיו עשויים לשנות דרמטית את תוצאת הבחירות. 

במטרה לעודד הצבעה בבחירות ולסייע לדמוקרטיה, פייסבוק תציג כפתור “אני הצבעתי” בניוזפיד של משתמשים בגיל הבחירה. המצביעים ייראו בתחילת הניוזפיד שלהם הודעה עם מגהפון שתאפשר להם לשתף את עובדת הצבעתם עם חבריהם. בכפתור ישולב קישור לאתר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת שיאפשר לאנשים לאתר מידע הקשור ליום הבחירות כגון איתור קלפי, רשימות מועמדים ועוד.

השימוש הזה בלחץ חברתי הוא מהלך נבון מצד פייסבוק, ומעניין לגלות שהיא לא שילבה את הצעד עם אפשרות צ’ק אין בקלפי. המהלך מתבסס, בין השאר, על מחקרים שהראו שהשיח בפייסבוק יכול להוביל להגברת שיעור ההצבעה; בשנת 2010 יותר מ-300,000 אמריקנים יצאו להצביע לאחר שראו בפייסבוק שחבריהם יצאו להצביע, על פי מחקר שפורסם בכתב העת Nature. בתרגום לעברית, גם אם המהלך יגרום ל-30,000 ישראלים להצביע, יש בידי פייסבוק את היכולת להעלות את אחוז ההשתתפות בבחירות. 

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן