כתב ה-BBC שאמר לבת של ניצולי שואה: “גם הפלסטינים סובלים מידיים יהודיות” הגיב

טוויטר עדיין מוצף בשעות האחרונות בקריאות לפטר את כתב ה-BBC שאמר לבתם של ניצולי שואה בזמן הצעדה הבינלאומית נגד טרור בפריז: “גם הפלסטינים סובלים קשות מידיים יהודיות”. מנגד, משתמשים רבים יצאו להגנת כתב הרשת, כולל הישראלי לשעבר גלעד עצמון:

העיתונאי טים וילקוקס אמר את הדברים מעוררי המחלוקת בזמן סיקור הצעדה בפריז, לזכר 17 קורבנות הטרור של הפיגועים במערכת המגזין הסאטירי “שארלי הבדו” והמעדניה הכשרה בפריז.  

איך נראתה באמת צעדת מנהיגי העולם בפריז?

בזמן דיווח חי מרחובות פריז, וילקוקס שוחח בשידור עם מספר משתתפים בצעדה, אחת מהן הביעה חשש כי היהודים נרדפים, והמצב הנוכחי מתחיל להזכיר את שנות ה-30′ של המאה הקודמת באירופה.   

לכך הגיב וילקוקס בשידור: “מבקרים רבים של ישראל יאמרו שגם הפלסטינים סובלים קשות מידיים יהודיות”. האשה, שהזדהתה בשם “חווה”, בתם של ניצולי שואה להצהרתה, הנידה בראשה בשלילה ואמרה: “אסור להשוות”. ווילקוקס ענה: “אפשר להביט בכל נושא מזוויות שונות של השקפה”. לדברי האשה, היא ישראלית לשעבר שמתגוררת בצרפת ב-20 שנים האחרונות.

היא סירפה כי הוריה עלו לישראל מפולין בעקבות מלחמת העולם השנייה. היא השתתפה בצעדה עם עזיז, צרפתי ממוצא מוסלמי, שהוריו הגיעו מאלג’יריה. 

וילקוקס התנצל אמש על דבריו בטוויטר, ואמר כי לא התכוון לפגוע. הוא כתבה: “מאוד מצטער על הפגיעה בעקבות ניסוח אומלל של השאלה בראיון חי אתמול בפריז – זה היה לחלוטין לא מכוון”.  

משתמשים רבים בטוויטר לא קיבלו את ההתנצלות וזעמו על הסיקור של וילקוקס, בהם ההיסטוריון והמגיש ב-BBC, סיימון שאמה, שכתב בטוויטר: “הניסיון של וילקוקס לרמוז שכל היהודים ולא מקצתם (ואפילו לא ישראלים) אחראים ליחס לפלסטינים מזעזע בעיני. בסיום דבריו הוא הוסיף בפטרונות שאנשים רואים את המצב מזוויות שונות. האם זה אומר שהזווית הפלסטינית מצדיקה רצח אנטישמי?”.  

דובר הקמפיין נגד אנטישמיות בבריטניה, ג’ונתן סשרדוטי אמר ל”מייל און ליין” כי למעשה, ההתנצלות של וילקוקס בטוויטר “לא ממש מספקת”, וכי הבי בי סי היה צריך להתנצל בשידור ולחקור את התנהגות הכתב.    

דובר ה-BBC מסר: “טים וילקוקס התנצל על דברים שעל פי עדותו הם ניסוח אומלל של שאלה במהלך ראיון בשידור חי עם שני חברים, אחת יהודיה ובמקור מישראל, והשני מוסלמי ממוצ אלג’ירי, במהלכו הם שוחחו על מגוון רחב של נושאים הנוגעים לקהילה היהודית והמוסלמית בצרפת. לא הייתה לו כל כוונה לפגוע”. 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן