לפחות דבר אחד טוב יצא מסרטון ההומופוביה של “הבית היהודי”

בכל הנוגע לשמרנות נגד ליברליזם, הגבולות בין ימין לשמאל בישראל לא תמיד חופפים להגדרות הפוליטיות המקובלות.

כך למשל, המפלגות הערביות לא ימהרו לצעוד במצעד הגאווה, ויש עתיד, שמגדירה עצמה מרכז וזכתה ללא מעט קולות של גאים, שילבה ידיים בקואליציה היוצאת עם “הבית היהודי” וחיסלה הצעת חוק המכירה בזכותם של זוגות חד מיניים להינשא בנישואים אזרחיים בניגוד להבטחת הבחירות שלה. הבית היהודי עצמה “קברה” הצעת חוק שהממשלה התכוונה לקדם, שנועדה להקל משמעותית את הליכי רישומם כהורים של זוגות חד מיניים במרשם האוכלוסין. 

בנט זה אח: קמפיין פח או דווקא אחד מוצלח?

אם בעבר היו זרמים ליברלים בימין שקראו להפרדה מלאה בין דת ומדינה, עם התגברות הזרם הבדלני היהודי אלה הלכו והתמעטו בשנים האחרונות. בישראל, בדומה למדינות המערב, נמצא קשר ישיר בין עמדות ליברליות בנושאים כמו שוויון בין המינים לבין תודעה סביבתית ודאגה לזכויות אדם.

על הרקע הזה, הסרטון שהתפרסם אתמול בערוץ הפריימריז בבית היהודי של אתר החדשות “כיפה”, ובו נשאלו המתמודדים על מקום ברשימת המפלגה מה דעתם על נישואים חד-מיניים. לא אמור להפתיע אף אחד.

הבאזז השלילי שעורר הסרטון הזה ברשתות החברתיות קצת מפתיע. אם מישהו חשב שחברי “הבית היהודי” אי פעם יתנצלו על האידיאולוגיה הדתית-שמרנית שהם מייצגים בכנסת ויופיעו עטופים בדגלי הגאווה כדי לקרוץ לקהל ההיפסטרי שנפל שדוד לרגלי בנט בסרטוני התל אביבים הקרועים שלו, הרי שהחלק הראשון לא היה והחלק השני לא יקרה.

דבר אחד טוב יצא מהסרטון הזה: הוא מבהיר איך צריך להתייחס לרשימות שמצהירות שיקדמו נישואים חד מיניים בישראל אך מנגד אין להן בעיה לשבת בקואליציה עם מפלגה כמו “הבית היהודי”, כאשר ברור שזו תחשק באמצעות הסכם קואליציוני כל סיכוי לשינוי. הבית היהודי, ייאמר לזכותה, לא מתנצלת על העמדות השמרניות שלה ולא מנסה להתחזות לישות שאינה. 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן