סרטון עריפת הראשים של דאעש טומן רמזים חשובים בשביל החוקרים

זה היה סרטון פורנו-רצח נוסף של דאעש שנועד, על פי המסורת הנודעת לשימצה, לזעזע, לעורר רתיעה ואימה במערב ולגייס תומכים חדשים לשורות ארגון הטרור הקיצוני הכי טרנדי בין מוסלמים צעירים. אך הסרטון של דאעש בו נערפו בו זמנית ראשים של 22 שבויים סורים כלל גם רמזים חשובים עבור חוקרים. 

בחודש נובמבר, דאעש הפיצה את סרטון התעמולה הזה, תחת הכותרת “על אף שהכופרים בזים לכך”. הסרטון תיעד את ההוצאה להורג של בן הערובה האמריקני פיטר קסיג (שבעקבות התאסלמותו שונה שמו לעבדול רחמן קסיג) והרצח ההמוני של כ-22 חיילים סורים. 

סרטון עריפת הראש של פיטר קסיג מרמז שהפעם משהו השתנה עבור דאעש

ארגון מחקר הטרור TRAC (קונסורציום מחקר וניתוח טרור) וגוף החשיבה הבריטי נגד פונדמנטליזם Quilliam ניתחו את הסרטון, תמונה אחר תמונה, כדי ללמוד את טכניקות הפקת הסרטונים של דאעש, זהות בני הערובה והרוצחים, והמשמעות הוויזואלית של הטקטיקות הברוטליות המחושבות של דאעש.

הנה כמה מהממצאים שלהם: 

  • עלות הפקת הסרטון כ-200,000 דולרים, על פי TARC. בדומה לסרט תעודה, הווידאו מורכב מטייקים רבים במצלמות HD שנועדו ליצור תמונה באיכות גבוהה. המשמעות המבעיתה היא שהמוציאים להורג, וגם השבויים, נאלצו לחזור על “תפקידם” פעמים רבות. 
  • כמעט כל הרוצחים מופיעים ללא מסיכה וניתנים לזיהוי. בסך הכל מופיעים בווידאו 22 לוחמי דאעש מזהויות אתניות ולאומים שונים. כולם לובשים אותם מדי הסוואה. המפקד שלהם הוא האדם שזוהה בשם “ג’ון הג’יהאדי”, איש בעל מבטא בריטי שאחראי לכל הרציחות של בני ערובה מערביים בדאעש. רק אחד הרוצחים זוהה: מקסים האוצ’ארד, אזרח צרפתי שהתאסלם. כמה מדינות אחרות חוקרות אם אזרחים שלהן השתתפו במעשי הרצח שתועדו בסרטון.
  • על פי מיקומי האור והצל בסרטון, הווידאו צולם בין ארבע לשש שעות.
  • למרות ההפקה “המקצועית”, יש בסרטון כמה מקרים של חוסר עקביות. סדר העמידה של השבויים והרוצחים משתנה בכמה מקומות. בכמה פריימים, הרוצחים נראים מדברים זה עם זה, ככל הנראה מעבירים את הזמן בין הטייקים.
  • שניים מלוחמי דאעש עונדים מיקרופונים “קליפ און” על הבגדים שלהם, על אף שהקול שלהם לא הוקלט. ייתכן שהקול נחתך מהסרטון או נשמר לפרסום עתידי.
  • שלושה מהרוצחים נחתכו החוצה מהסרטון, ונראים רק בפריימים מעבר (אינטרקאט). אחד מהם הוא לוחם במסיכה, האיש היחיד מלבד “ג’יהאדי ג’ון” שאינו גלוי פנים. ב-TRAC מאמינים שהאיש השני במסיכה עשוי להיות כפיל גוף של ג’יהאדי ג’ון, או משמש כהסוואה במקרים של תקיפות אוויריות. 

 באתר CNN מפרטים עוד כמה רמזים שמוטמנים בסרטון.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן