כריס רוק: אם עניים ידעו איך עשירים חיים באמת יפרצו מהומות ברחוב

אם אנשים עניים ידעו איך אנשים עשירים חיים באמת, היו פורצות מהומות ברחוב, אמר הקומיקאי המולטי מיליונר כריס רוק בראיון שהעניק לאחרונה לניו יורק מגזין. 

רוק ציין שאנשים עניין יופתעו במיוחד כשיגלו אילו הטבות מקבלים אנשים עשירים חינם רק בזכות העובדה שהם עשירים. 

כריס רוק. תמונה: Shutterstock

אם איש ממוצע יראה את לאונג’ המחלקה הראשונה של וירג’ין איירליינס, הם יאמרו לעצמם: רגע, מה? אוכל חינם, עיסויים חינם, אתם עושים ממני צחוק?”.

רוק מתכוון לטרקלין המחלקה הראשונה של חברת התעופה, היכן ש’נוסעים מהמחלקה העליונה’ יכולים להירגע עם אוכל מדהים, מתקנים מרהיבים ואווירה מרגיעה”, על פי אתר האינטרנט של וירג’ין, בעוד אנשים “רגילים” מצטופפים בתור לעליה במטוס ויושבים דחוסים במפלצת המעופפת. בנמל התעופה היתרו בלונדון, הטרקלין של וירג’ין כולל גם ספא ומקלחות. 

החיים הטובים של חוג הסילון לא מסתיימים בתנאי תעופה נוחים יותר. לעתים קרובים הם מקבלים כסף רק כדי להיראות עם תכשיטים או בגדים מסוימים, לצייץ בטוויטר או באינסטגרם. הם אפילו מקבלים כסף כדי להוריד במשקל. הם מקבלים מחשבים ניידים ומסכי טלוויזיה חינם. הם אפילו מקבלים אלפי דולרים רק כדי להופיע במועדונים “הנכונים”

הם מקבלים בטקסים חבילות מתנה מלאות כל טוב, לא הודעות לעיתונות או מחזיק מפתחות שהוא גם דיסק און קי. אלא טובין בשווי 20,000 דולרים – יותר משכר מינימום של עובד במשך שנה בארה”ב. הם נהנים מחסויות של תאגידים לאירועים של ילדיהם.   

הפער בין אלה שיש להם הכל לאלה שאין להם כלום אינו חודש, לא באמריקה ובטח לא בישראל, אך בשנים האחרונות יש סימנים המעידים שהפער הזה הולך מתרחב. בעוד מעמד הביניים מתכווץ, העשירים מתעשרים ואף נפתח פער בין מועדון המיליארדרים למועדון המיליונרים. כלכלנים מזהירים כי העולם מתקדם לעבר מימדי אי שיוויון שמזכירים את משטר הגילדות אם לא נעשה משהו כדי לעצור את המגמה. מעניין לגלות אם חשיפת סגנון החיים של העשירים ביותר, כפי שהיא באה לידי ביטוי בפרסומים כאלה וברשתות החברתיות רק תעצים את המגמה הנוכחית או שתעורר גל נגדי. 

תמונות: Rich Kids of Instagram

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן