סרטון עריפת הראש של פיטר קסיג מרמז שהפעם משהו השתנה עבור דאעש

הסרטון שהפיץ אתמול ברשתות החברתיות ארגון הטרור “המדינה האיסלאמית” ובו תיעד את הוצאתו להורג של עובד הסיוע האמריקני, פיטר קסיג, היה שונה מסרטונים קודמים. 

לראשונה מאז החל הארגון להפיץ סרטונים של הוצאתם להורג של שבויים מערביים בעריפת ראש ציינו בדאעש את מיקום ההוצאה להורג: איזור דאבק שבפרברי חלב בסוריה. אך זה לא המידע החריג היחיד בסרטון. 

קסיג, בן 26 מאינדיאנפוליס, הוא הקורבן המערבי החמישי שהוצאתו להורג מתועדת במצלמה. הוא נחטף לפני כשנה במדינה. הוא התאסלם בשבי, ושינה את שמו לפיטר עבד אל-רחמן. למרות זאת, איש דאעש התייחס לקסיג בסרטון בשמו המערבי. 
חבר של קסיג ומומחה לטרור העריכו בראיון ל”אינדיפנדנט” כי קסיג נאבק בשוביו וסרב לדברר את התעמולה של דאעש בפני המצלמה. בניגוד לסרטונים קודמים, הפעם קסיג לא מסר הצהרה בפני המצלמה. 
המוציא להורג של קסיג, האיש המזוהה בכינוי ג’ון הג’יהאדיסט, התייחס לשתיקה של קסיג בתואנה שהשבויים שהוצאו להורג לפניו דיברו בשמו. 
“זהו פיטר אדוארד קסיג”, אמר האיש בסרטון, “אזרח אמריקני של ארצכם שלחמה שוב ושוב נגד מוסלמי עיראק בעוד הוא משרת בצבא האמריקני. אין לו מה לומר. חבריו הקודמים לתא כבר דיברו בשמו”. 

השבויים הקודמים שראשם נערף על ידי דאעש, דיוויד היינס, אלן הנינג, ג’יימס פולי וסטיבן סוטלוף – מסרו הצהרות לפני מותם בסרטונים קודמים. כל אחד מהם “האשים” את ברק אובמה או דיוויד קמרון במותם, עקב הפעילות הצבאית של ארה”ב ובריטניה נגד המדינה האיסלאמית בעיראק ובסוריה.  

קסיג שירת בכוחות המיוחדים של חיל הרגלים האמריקני והוצב בעירק ב-2007. הוא הקדיש את חייו לעבודת צדקה לאחר שהשתחרר מהצבא. מייל דאוני, חבר קרוב של קסיג משירות משותף בביירות, אמר: “אני חושב שהוא סירב לשתף פעולה. הוא היה איש של עקרונות ולא צפוי להיכנע לאיומים של בריונים. הוא מעולם לא בחר בדרך הקלה”.  

וויל גדס, מומחה אבטחה שחקר מקרים קודמים של בני ערובה, העריך כי שבויים קודמים תועדו במספר סרטוני דמה בו נאמר להם שיישארו בחיים אם ישתפו פעולה. הוא אמר כי המשמעות של העדר מסר דומה מפי קסיג עשויה להיות שלא שיתף פעולה. לדבריו, ייתכן כי קסיג הבין כי יירצח בין אם ישתף פעולה או לא.  

זה גם הסרטון הראשון של דאעש שלא מסתיים בהצגה של שבוי נוסף עם איום לערוף את ראשו. פרופ’ פיטר ניומן ממרכז המחקר של אלימות פוליטית ורדיקליזם מעריך כי משמעות העדר שבוי נוסף בסוף הסרטון עשויה להיות שאין בידי המדינה האיסלמית שבויים נוספים שעשויים להתאים להוצאות להורג הפומביות שלהם. ג’ון קנטליי, עיתונאי בריטי נוסף שמוחזק בשבי דאעש, הופיע במספר סרטוני תעמולה למען דאעש ונראה כי הארגון טרם החליט מה לעשות בו. על פי דיווח ב-Daily Beast, הקורבן הבא של דאעש עשויה להיות אשה – צעירה אמריקנית בת 26 שנשלחה לסוריה על מנת לסייע לנפגעי מלחמת האזרחים.  
וכך כתב קסיג להוריו מהשבי בתחילת השנה:
“הוחזקנו יחד בשבי, אנחנו הזרים…מבחינה נפשית אני בטוח שזה הדבר הכי קשה שאדם יכול לעבור. המתח והפחד הם עצומים אך אני מתמודד איתם בדרך הכי טובה שאני יכול…אני לא לבד. יש לי חברים. אנחנו צוחקים, אנחנו משחקים שחמט, אנחנו משחקים טריוויה כדי להישאר מחודדים, ואנחנו משתפים סיפורים וחלומות על הבית ואנשים אהובים.
הם מספרים לנו שנטשתם אותנו ולא אכפת לכם מאיתנו אך אנחנו יודעים כמובן שאתם עושים כל מה שאתם יכולים ויותר מכך. אל תדאג, אבא. אם נגזר עלי ללכת, לא אלך מבלי להפסיק להאמין במה שאני יודע שהוא האמת. שאתה ואמא אוהבים אותי יותר מהירח והכוכבים. 
ברור לחלוטין שאני פוחד למדי למות, אך החלק הקשה הוא אי הידיעה והמחשבות שאולי יש תקווה למרות הכל. אני מאוד עצוב שכך אירע ועל מה שעובר עליכם בבית. אם אמות, אני יודע שלפחות אתה ואני נמצא נחמה בכך שמתתי כתוצאה מניסיון להקל על הסבל ולסייע לאלה הזקוקים לעזרה”.  

    

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן