על אף שמדובר בחברה ישראלית, מותר להניח שרוב הישראלים מעולם לא שמעו על Gigya. ולמרות זאת, מיליונים רבים משתמשים בשירותים של החברה הזו מדי יום.
זו הסיבה מדוע החברה הזו גייסה עוד 35 מיליון דולר, בנוסף ל-70 מיליון דולר שגייסה בעבר.
גיגיה היא “פלטפורמה לניהול זהויות לקוחות”, ובמילים פשוטות, החברה הזו עוזרת לחברות מדיה, מותגים ומפרסמים, להבין מי האנשים שמבקרים באתרי האינטרנט ובאפליקציות שלהם.
למה זה חשוב, ובעיקר, למה זה שווה כל כך הרבה כסף? הרשתות החברתיות הופכות את הקהל העצום שנמצא און ליין למזוהה. כאשר לקהל יש פנים ושמות, הוא שווה יותר למפרסמים: הם יודעים מי אתם, מה התחביבים שלכם, מי החברים שלכם, מה גילכם, מה המין שלכם, מהם המאכלים האהובים שלכם ועוד מגוון פריטי מידע המאפשרים לכוון (לטרגט) אליכם מודעות אפקטיביות יותר.
עליית האינטרנט הנייד הפכה שיטות זיהוי ותיקות באתרי אינטרנט כגון קוקיז לחסרות ערך. כל מי שגלש באתרים וגילה פרסומת מסוימת “שרודפת” אחריו יכול להבין שהפרסום כבר היום שואף להיות אישי יותר. הסיבה ליכולת של הפרסומות “לנחש אתכם” היא חיפוש שערכתם או אתר שביקרתם בו הכולל קוד רימרקטינג. מאחר והתעניינתם באתר, ההנחה הגיונית של המפרסם היא שהמוצר שלו עשוי להיות רלוונטי עבורכם. מערכות הגשת פרסם כגון גוגל אדסנס יודעות לכוון את המודעה הזו עבורכם בכל אתר שמציג מודעות של גוגל. לפייסבוק יש תוכנית דומה, בה אפשר לפרסם ברשת חברתית לקהל מדויק שביקר באתר אינטרנט מסוים.
אך למפרסמים זה לא מספיק, והם מבקשים לשכלל את הדרכים שמאפשרות לשגר מסר אפקטיבי ללקוחות. אחת השיטות המובילות היא “הכניסה החברתית” לאתרי אינטרנט – האפשרות להתחבר לאתרים באמצעות שירותים כמו פייסבוק או גוגל. עבור הגולשים, שיטה זו חוסכת כאב ראש. לרוב, במקום להירשם בנפרד לכל אתר, הם פשוט מתחברים באמצעות שירות מוביל שכבר מכיר אותם.
עבור גיגיה, וחברה נוספת בשם Janrain, מדובר במכרה זהב. הן פיתחו פלטרפומות של כניסה חברתית המאפשרות לחברות לעשות שימוש מתקדם במידע של הגולשים. הם יכולים לפלח את המשתמשים על פי הפעילות שלהם ברשתות החברתיות, לזהות משפיענים, לדעת מי אוהב מה ולהתאים להם סוגי תכנים ופרסומות שונים.
על פי גיגיה, כ-77% מהאנשים התחברו לאתר או אפליקציה ניידת עם חשבון מרשת חברתית לפחות פעם אחת, רובם כלל לא מודעים לעובדה כי בכך הם מוותרים על מידה מסוימת של פרטיות. לרובם אפילו לא אכפת, כל עוד חברות יתנהלו מולן על פי שלושה עקרונות מובילים: שקיפות, רלוונטיות ונוחות. שקיפות – לדעת מה בכוונת האתרים לעשות עם המידע שלהם. נוחות – שהשימוש בממשק יהיה נח, זורם ולא מטריד, ורלוונטיות – שהתוכן האישי שיקבלו יהיה רלוונטי עבורם.
למרות החששות, רוב הנשאלים על ידי “גיגיה” ציינו כי הם מוכנים להשתמש בכניסה חברתית לאתרים. 46.6% מהם מאמינים שהאתר ימכור את המידע שלהם, יפרסם מידע על וול הפייסבוק שלהם ללא רשותם (41.8%) ויספים את החברים שלהם ברשתות חברתיות (40.8%). יותר מ-85 אחוז מהנשאלים מאמינים שדרושה רגולציה כבדה על חברות שעוסקות בכריית מידע ממשתמשים.
סביר להניח שלא נראה שום האטה בשוק המתפתח של פרסום מוכוון כוונות בזמן הקרוב. להפך.
הגיוס האחרון של גיגה מוכיח שהמעקב של אתרים אחרי הגולשים שלהם רק ילך ויעמיק בשנים הבאות. מבחינת האתרים, הם בסך הכל מיישרים קו עם מה שפייסבוק ורשתות חברתיות אחרות עושות כבר כמה שנים.
תמונת שער: Shutterstock