5 סיבות שמסבירות למה אתם לא באמת אוהבים את החגים

מאת: נטלי ריער, מנהלת תוכן בנושא עבודה וקריירה

באנגלית יש ביטוי שנקרא TGIF שמשמעותו “תודה לאל שזה יום שישי” (Thank God it’s Friday). אותו ביטוי משמש גם כשמה של רשת מסעדות שמציעה בירות בגודל מיוחד. אך האם יכול להיות שנכון לתקופתנו, פג תוקפם של ביטויים מהסוג הזה?

ההגיון הישר אומר שאנשים אמורים להיות שמחים יותר בבית מאשר בעבודה, אבל בינינו, לפעמים הדברים שמחכים לנו בבית לא בדיוק קלים יותר מאלה שמחכים לנו בעבודה. הרי בסופו של דבר, מהעבודה אפשר להתפטר, ומהמשפחה והחברים, ממש לא.

אז לקראת ה”עוד חגים?!” הקרבים אלינו בצעדי ענק, הנה הסיבות לכך שאתם מעדיפים לעבוד יותר:

1. כי אתם חווים יותר סטרס בבית מאשר בעבודה

ד”ר שרה דמסקי, יחד עם עמיתיה באוניברסיטת פנסילבניה שבארה”ב, ערכה מחקר בקרב 122 גברים ונשים המועסקים במשרה מלאה. הנחקרים השיבו במשך שלושה ימים, על שאלון שבו התבקשו לאמוד את האושר ואת הסטרס שלהם, שש פעמים ביום. לתשובתם הם התבקשו להוסיף דגימת רוק ולציין את מיקומם (בעבודה או בבית). דגימת הרוק שימשה את החוקרים לבחינת רמות ההורמון קורטיזול – המהווה אינדיקציה לרמות הסטרס שבגופם.

התוצאה: למרות שרוב הנשאלים דיווחו שבימים בהם הם שהו בבית, הם חשו פחות סטרס מאשר בימים בהם הם בילו בעבודה, דגימות הרוק שלהם סיפרו סיפור שונה לחלוטין – רמות הקורטיזול שבגופם עלו דווקא כשהם היו בסוף השבוע בבית, ולא בעבודה.

מסג’ רקמות עמוק, מישהו?

בנוסף, באותו מחקר הסתבר שלא מדובר רק באנשים נשואים ובעובדים בכירים, אלא שדווקא בעלי הכנסה נמוכה ואנשים ללא ילדים הם אלו אשר דגימות הרוק שלהם העידו יותר מאחרים על עליה ברמת הקורטיזול בעת השהות בבית, וירידה בו בזמן השהות בעבודה. בהחלט מעניין.

2. כי זה עלול להסתיים בגירושין

anigif_enhanced-buzz-24370-1412128870-13.gif

תמונה:stream1.gifsoup

אז נכון, על פי הסעיף הקודם גם רווקים חווים סטרס בסופי שבוע ובחגים, אך עם כל האמפתיה, עבור היתר, שמגיעים הביתה ליללות זאטוטים ולפעמים אפילו למערכות יחסים רופפות, תקופות כאלו עשויות להיות מסוכנות וכדי לצלוח אותן דרוש הרבה אורך רוח, זהירות של חבלן משטרה והרבה יצירתיות.

גם נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מורים על רגישות התקופה וקרבת היתר לבני המשפחה כי בתקופות שלאחר החגים (חגי תשרי, וחג הפסח) יש גידול דרמטי בהגשת התביעות לגירושין. לתשומת לבכם.

3. כי אין לאן לברוח (זה פשוט יקר מדי)

anigif_enhanced-buzz-8768-1383898171-12.gif

תמונה: Buzzfeed

לפחות בסעיף הזה הרווקים מרוויחים את האפשרות לגמישות רבה יותר בבחירת מועד הנופש שלהם. לעומתם, מי שכבר הביא ילדים לעולם תמיד יהיה כפוף למועדי החופשות הרבים בגנים ובבתי הספר שמאלצים סנכרון של יציאה לנופש בשיאה של “התקופה החמה”. מלבד הסיוט שבלצאת עם כל עם ישראל לבתי מלון עמוסים בבני אדם ובטרמינלים צפופים ומשובשים, העלות של זה עשויה להכפיל את עצמה לעומת עלות נופש בכל יום אחר.

אוקיי, אז אולי נסע צפונה? גם האפשרות הזו, תזכה את מי שלא ישכיל להשכים קום בפקק מטורף בהלוך ובחזור, המוני אנשים בכל אטרקציה ומחירים גבוהים מהרגיל.

4. כי אי אפשר שלא להשמין מזה

csfdq.jpg

תמונה: imgflip

עוד לפני שיוצאים לחופשה, זה כבר מתחיל בעבודה עצמה – הרמות כוסית מרובות עוגות, עוגיות ובורקסים. משם, מתחילים בארוחת חג שנגמרת בחוסר יכולת מוטורית לקום מהספה ובכמות לא מבוטלת של שנאה עצמית שמתבטאת היטב בכמות הרצים שנשפכים לרחובות אפילו אם כבר נראה שעברנו את השעה ההגיונית לזה.

חוץ מזה, אם אתם צמחונים או טבעונים אתם כבר מוכנים חודשיים להתמודדות עם הדודה שהכינה “במיוחד בשבילכם” דג, כי היא זכרה שאתם לא אוכלים חיות. וזה רק הפתיח של שאלות שחוזרות על עצמן עם כל מנה שמגיעה לשולחן ומתישות אתכם נפשית.

5. כי זה קוטע תהליכים של חיפוש עבודה חדשה

anigif_enhanced-buzz-10200-1365369537-12.gif

תמונה: gifs-for-the-masses

נמאס לכם לשבת בבית, או לחילופין, לעבוד בעבודה שאתם שונאים? אממה, עד שכבר חזרו אליכם לגבי קורות החיים ששלחתם, יכלו רק לתאם לכם ראיון ראשון שיתקיים “אחרי החגים”, כי מי שאמור לראיין אתכם נופש כרגע בקריביים. ועוד, משרות מדליקות שנראות כאילו נתפרו במיוחד בשבילכם מעלות בכם את התהיה האם כדאי בכלל לטרוח ולשלוח קורות חיים בזמן שאתם יודעים שדלתות ה-HR נעולות עד להודעה חדשה.

אבל למרות שנראה כאילו אין שם אף אחד, לפעמים דווקא הגיוסים הטובים ביותר מתרחשים שניה לפני החג – פשוט בגלל שהמגייסים לחוצים בדיוק כמוכם לאייש משרה מסוימת ליום שאחרי החג. ומניסיון, גם יכול להיות, שהלחץ הזה יעבוד לטובתכם. ואם נס החג הזה לא יקרה לכם, תמיד אפשר לנצל את הזמן לטיפול בקורות החיים, התעלקות על מכרים שעובדים בחברות שוות (ולקרוא לזה “Networking”), או סתם לנוח.

ולסיום, אפשר לומר שלמרות כל הקיטורים שאנחנו שומעים ומשמיעים על עבודה, על המשכורת ועל הבוס המעצבן, בסך הכל מדובר בגלגל ההצלה שלנו ובמקום שבו אפשר להניח לרגע בצד את הדברים שבאמת מזיזים לנו. ואולי, מלכתחילה אנחנו שומעים מאנשים יותר קיטורים על העבודה, פשוט כי נוח יותר לדבר עליה מאשר על עניינים פרטיים יותר.

עדיין מעדיף לצום ולא לחזור לעבודה ביום ראשון? שינוי כיוון תעסוקתי אולי יעזור

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

מתי יודעים שהגיע הזמן להתפטר מהעבודה?

10 הכללים לחיפוש עבודה בזמן שעובדים

תמונת שער: Reactiongif

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן