למה נדמה לנו שסיפורים אמיתיים מרגשים יותר מבדיוניים?

נהוג לחשוב שאם לסרט או ספר מוצמדת ההערה “מבוסס על סיפור אמיתי” הוא יהיה מרגש יותר מסתם סיפור בדיוני. הוא הרי מבוסס על סיפור אמיתי! ודברים אמיתיים מצליחים לרגש אותנו הרבה יותר מהדמיון שלנו. או שלא.

מחקר חדש קובע שבצריכת תוכן, המציאות לפעמים לא מתיישבת עם הציפיות שלנו. זה אומר שגם אם אנחנו מאמינים שסיפורים אמיתיים ירגשו אותנו יותר מסיפורים בדיוניים זה לא יהיה תמיד נכון, כי בכל מקרה הכל בראש. מצד שני, מכיוון שהכל בראש, הרגש שלנו יתאים את עצמו למה שאנחנו חושבים מלכתחילה על התוכן.

ככה זה עבד: הנסיינים התבקשו לצפות בסרט עצוב. בהתחלה הם חשבו שמדובר בסיפור אמיתי והתרגשו עד דמעות. אבל אז החוקרים עצרו לרגע את הסרט, הבהירו שמדובר ביצירה דמיונית והמשיכו אותו. בהמשך הצופים דיווחו שהם התרגשו הרבה פחות, כי הם ידעו שמדובר בבדיה. מצד שני – זה לא שינה את העובדה שכשהם לא ידעו את זה הם התרגשו מאוד.

“צרכנים עלולים לבחור מחזה מסויים שנכתב על עיר הולדתם, לראות משחק כדורסל בשידור חי בטלוויזיה או לקרוא רומן המבוסס על סיפור אמיתי, אבל בו בזמן לפספס מחזה מהנה יותר על עיר רחוקה, לצפות במשחק כדורסל הרבה יותר מרגש בהקלטה או לקרוא רומן פיקטיבי מבדר יותר”, כתבו החוקרים.

בקיצור – אל תסתכלו בקנקן אלא במה שיש בו, או בעצם אל תסתכלו בהאם מדובר בסיפורת פיקטיבית או לא אלא אם היא מתאימה לטעם שלכם.

דרך BuzzFeed | תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן