מחקר קובע מה טוב יותר לתינוק: ציצי או בקבוק?

מה בריא יותר לתינוקות – חלב אם או תחליפי חלב? והאם ההבדל שווה את הטירחה ואי הנוחות שאמהות רבות מוצאות בהנקה? קבוצה של חוקרים ערכה מחקר חדש שניסה להכריע בסוגיה שאמהות רבות מתלבטות בה. התוצאות שלו היו די ברורות.

שלא במפתיע, המחקר, שפורסם בכתב העת Science Translational Medicine, מצא שחלב אם מפתח בצורה טובה יותר את המערכת החיסונית. אך בשונה ממחקרים אחרים, המחקר הנוכחי טוען שההשפעות על המערכת החיסונית ארוכות טווח, שעלולות להשפיע גם במהלך שנים רבות.

המחקר בוצע על קבוצה של 12 קופי רזוס צעירים. שישה מהם קיבלו תזונה מחלב אם והשישה הנותרים קיבלו תחליפים. הסיבה שקופים אלה נבחרו למחקר היא שמדובר בזן שנולד ללא מערכת חיסונית טבעית, והם צריכים לפתח אותה במהלך 18 החודשים הראושנים לחייהם. בתום תקופת הבדיקה נמצא שהמערכת החיסונית של הקופים שקיבלו תזונה טבעית היתה מפותחת הרבה יותר משל אלה שקיבלו תחליפים. ההבדלים, על פי עדויות החוקרים, היו משמעותיים לטווח ארוך.

על פניו נראה שזו סיבה מספיק טובה לא לחשוב בכלל על שימוש בתחליפים, אבל יש לזכור שקופים הם עדיין לא בני אדם, ותוצאות המחקר לאו דווקא יישנו אם היו מנסים אותו דבר על תינוקות אנושיים. מצד שני, לא צריך להיות מדען כדי להבין שתזונה טבעית היא כמעט בוודאי טובה ובריאה יותר מתחליפים מלאכותיים. בשביל זה צריך רק הגיון בריא.

דרך Digital Journal | תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן