בניית חנות וירטואלית מותאמת לסלולר

בניית חנות וירטואלית היא שלב אליו מגיע כמעט כל עסק במוקדם או מאוחר, שכן יותר ויותר ישראלים (ולא רק הם כמובן, אלא בכל העולם) כבר עברו לבצע חלק ניכר מהקניות דרך האינטרנט. אחד המרכיבים החשובים ביותר של חנות וירטואלית, כמעט בכל תחום, הוא תאימות לסלולר – שכן חלק הולך וגדל מהרכישות אונליין מתבצע דרך הסמארטפונים שהולכים ומשתלטים על חיינו.

כמה ישראלים קונים דרך הסמארטפונים?

על פי הנתונים של סקר רחב היקף הנקרא “our mobile planet”, והנערך מדי שנה בהזמנת גוגל, בתחילת 2013 עמד שיעור החדירה של הסמארטפונים בישראל על 57%, עלייה משמעותית לעומת בדיוק שנה קודם לכן, אז “רק” ל- 35% מהישראלים היה טלפון סלולארי חכם.

עוד עולה מהמחקר הנ”ל שהישראלים מרבים לגלוש באינטרנט דרך הסמארטפונים. אנחנו מחפשים מידע (בין אם ידע כללי ובין אם מידע על מוצרים, מסעדות ועוד), מתחברים לרשתות חברתיות, משווים מחירים – וגם קונים. למעלה ממחצית בעלי הסמארטפונים דיווחו כי ביצעו דרכו לפחות רכישה אחת בחודש, כלומר בסך הכל 3 מכל 10 ישראלים קונים באינטרנט דרך הסלולרי. כשבוחנים את קהל היעד הספציפי של עסק זה או אחר, שיעור בעלי הסמארטפונים מתוך הלקוחות הפוטנציאליים הוא במקרים רבים גבוה יותר, עובדה המדגישה עוד יותר את החשיבות של בניית חנות וירטואלית מותאמת לסלולר.

בניית חנות וירטואלית רספונסיבית

בעל עסק שרוצה שלקוחותיו יוכלו לבצע אצלו רכישות גם כשהם בתור בבנק, בנסיעה ברכבת או אצלם בבית כשהם מחוברים לאינטרנט דרך הסמארטפון ולא דרך מחשב נייח, חייב ליצור אתר בעל נראות טובה גם על מסך סלולרי, שמטבעו הוא קטן יחסית.

דרך אחת לעשות זאת היא באמצעות בניית חנות וירטואלית רספונסיבית, כלומר אתר המזהה את ממדי המסך שבו צופה כל גולש ספציפי, ומתאים את התצוגה לממדים הספציפיים.

היתרון המרכזי של עיצוב רספונסיבי הוא שאין צורך לבנות במקביל שני אתרים (אחד למחשבים נייחים והשני לטלפונים סלולריים שאולי יתאים גם לטאבלטים), ובנוסף נחסכת עלות התחזוקה הכפולה (וכשמדובר בחנויות וירטואליות, התפעול השוטף דורש יחסית משאבים רבים – עדכון מחירים, יצירת מבצעים חדשים כל הזמן, מעקב אחרי המכירות ועוד ועוד).

מצד שני ישנו גם חיסרון לאופציה הרספוסיבית, והוא שהתצוגה אמנם מותאמת לממדי המסך הסלולרי, אולם התוכן אינו מותאם לאופי הגלישה דרך סמארטפונים. כתוצאה מכך ייתכן מצב שבו למשל דפי מוצרים כוללים סרטי וידיאו שיש להם ערך ותועלת על מסך גדול אולם על מסך קטן קשה לצפות בהם, ועקב משקלם הרב הם מאטים עד מאוד את עליית החנות (דבר שהן מרתיע גולשים סלולריים והן פוגע בדירוג בגוגל). גם טקסטים שיווקיים ארוכים עשויים להיות אפקטיביים על מסך של מחשב נייח אבל להיות מיותרים לחלוטין בגרסה הסלולרית – כך שבמקרים מסוימים עדיף לבחור בפיתרון אחר והוא בניית חנות וירטואלית נפרדת לסלולריים וחנות וירטואלית נפרדת למחשבים נייחים.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן