ויראלי: תמונות של נערות ישראליות עם ציטוטים גזעניים

בעידן של גוגל טרנסלייט, רשתות חברתיות ומידע שמופץ מהר בקצב השיתוף, שפה אינה מחסום תרבותי גבוה כפי שהייתה בעבר. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מרבה לדבר על סוגיית התכנים המסיתים בספרי הלימוד הפלסטינים, אף יותר מכפי שהוא מתייחס לספרי הלימוד הישראלים, אך התמונות הבאות ממחישות כי הגזענות הגואה של צעירים ישראלים מתחילה להוות בעיית הסברה בינלאומית ולא רק מדליקה אותות אזהרה מוסריים.

התמונות של צעירות ישראליות עם קריאות גזעניות פורסמו באתר Jezebel תחת הכותרת: “שפתי ברווז ומוות לערבים: צעירות ישראליות קוראות לטיהור אתני“. הכתבה מתבססת על בדיקה של דיוויד שין, כתב של אתר החדשות muftah.org, שמצא ותירגם את הציוצים הבאים של ישראליות, וחיבר את הטקסט הגזעני לתמונות בהן הן נראות כמו כל צעירות בגילן בעולם.

הכתב, מארק שרייבר, שמעיד על עצמו כמזדהה עם ישראל, כתב: “אנחנו שומעים הרבה על הרוגים בהפצצות בחדשות, אך לרוב אנחנו לא נחשפים להשפעה של הסכסוך הישראלי פלסטיני על הדורות הצעירים, אלה שמשתמשים במדיה חברתית ועומדים להתגייס לצבא הישראלי. כיהודי, ואדם שתמיד חונך לתמוך בישראל (ביתי הרוחני, על פי הוריי, על אף שמעולם לא ביקרתי שם), קשה לראות את הציוצים האלה ולא לחוש תערובת של עצב, בושה, גועל נפש וגם סימפטיה. כי הציוצים האלה אינם רק אישיים, הם גם מבטאים מגמה רווחת”.

הכתבה המקורית פורסמה לפני שבוע ורוב הציוצים שמופיעים בה כבר נמחקו. ציטוטים נבחרים: “מוות לכל הערבים”, “תהרגו אותם כבר. ערבים עם זונות”, “אמו שהערבים יהיו משותקים וימותו ביסורים”, “שנאת ערבים זו לא גזענות, זו מצווה מאלוהים”, “אני מאחלת מוות ביסורים לערבים”, “תהרגו את הערבים כדי שלא יהיה עוד דור”.

כמובן שאפשר למצוא תגובות שטנה רבות נגד ישראל והיהודים גם בצד השני, אך ברור ששטף הגזענות הזה לא מוסיף נקודות לקו ההסברה הישראלי.

ובתוך כך, שר החינוך, שי פירון, מתנגד לחקיקה ללימוד ערבית ועברית חובה בבתי ספר תיכוניים. שיהיה לנו בהצלחה.

תגובות שמחה של ישראלים על מוות של ארבעה ילדים פלסטינים בחוף עזה עקב הפגזה ישראלית. דרך גזענים שמדכאים אותי

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן