סטיבן הוקינג חושף את הנוסחה לפנדל המושלם

כאשר אתה פיזיקאי מפורסם, כל חור נראה לך שחור, כל תולעת היא קוסמית וכל נעלם דורש את המשוואה שלו. סטיבן הוקינג, כבר מזמן הרבה יותר סלב מפיזיקאי, מוכיח כל פעם מחדש שהוא מבין דבר אחד או שניים בתקשורת. הפיזיקאי המפורסם התייצב השבוע במלון סבוי בלונדון והציג את הנוסחה שחישב כדי לאמוד את סיכויי נבחרת אנגליה במונדיאל בברזיל.

הוקינג חמוש בתקווה שכפיזיקאי תיאורטיקן, כישוריו לחזות את תוצאות נבחרת אנגליה טובים רק במעט מאלה של של פול התמנון, האורקל הגרמני מרובה הזרועות שתהילתו יצאה למרחוק לאחר שניחש את כל המנצחות במונדיאל 2010 דרך זלילה. התמנון האומלל מת שלושה חודשים לאחר שריקת הסיום. אולי זה היה משהו באוכל.

ראו גם: טענות נגד צביעות של סטיבן הוקינג על רקע החלטתו להחרים את ישראל

הפלירטוט של מדענים עם גימיקים יחצ”ניים עתיק כמו המקצוע העתיק בעולם. הוקינג לא המציא דבר, כמובן, הוא רק מיטיב לשחק יותר מכמה מעמיתיו, למרות ואולי בגלל שהוא אסיר בגופו.

יום אחד הוקינג אולי יזכה בפרס נובל על עבודת המחקר שקבעה כי לחורים שחורים אין למעשה נקודת אל חזור. בינתיים עוסק הוקינג בעבודת מחקר לא פחות חשובה. הוא התבקש על ידי חברת ההימורים Paddy Power לבחון את ביצועי הנבחרת האנגלית ולרתום את הפיזיקה לטובת המהמרים. דובר החברה, שבאופן קוסמי ממש הזדהה גם בשם פאדי פאואר, אמר כי החברה לא האמינה שהוקינג ייענה בחיוב להצעה וחשבה שיש סיכוי של אחוז אחד שזה יקרה. אבל מתברר שכישורי החיזוי של חברת ההימורים עלובים למדי והוקינג אכן זרם עם ההצעה תמורת תשלום נדיב שלא נחשף.

במשך חודש שלם הפיזיקאי בחן וניתח 45 משחקים של הנבחרת האנגלית מאז זכתה לאחרונה בגביע ב-1966. הוא בדק גם 204 בעיטות עונשין, בייחוד את נקודות התורפה של אנגליה והגיע למסקנה שניתן לחלק לחמישה את המשתנים שמשפיעים על הביצועים של אנגליה – כמו גם על כל נבחרת אחרת – סביבתיים, פיזיים, פסיכולוגיים, פוליטיים וטקטיים.

על פי הממצאים, הנבחרת שיחקה טוב יותר באיצטדיונים בגובה נמוך יותר מ-500 מטרים מעל פני הים. אקלים קריר יותר אף הוא שיחק לטובת האנגלים. כל עליה של 5% מפחיתה את סיכויי האנגלים לזכות ב-59%!

בהיבט הפסיכולוגי, לאנגלים יש רקורד טוב יותר כשהם לובשים חולצות אדומות מאשר לבנות. אולי משום שהצבע האדום משדר לשחקנים ביטחון רב יותר והם נראים יותר אגרסיבים, על פי הפרשן הוקינג. אנגליה משחקת לרוב במבנה של 4-4-2, אך המבנה של 4-3-3 הצליח יותר בעבר, כאשר 58% מהמשחקים הסתיימו לטובתה. ב-4-4-2 אנגליה ניצחה רק 48% מהמשחקים.

אנגליה השתתפה בבעיטות עונשיו בשלושה משחקים מאז הוכנסו למשחק ב-1978, והפסידה בכל פעם. הטיפים של הוקינג להצלחה הם להכניס את הכדור לשער – רצוי בפינה השמאלית העליונה או הימנית העליונה של הרשת, עדיף עם צד הרגל ולא עם השפיץ. גם המהירות ממלאת תפקיד חשוב: “רוץ יותר משלושה צעדים ובעט לשער, בעט!”, הוסיף הפרופסור.

באשר לגיל השחקנים ולשאלה אם הם איטרי יד ימין או שמאל, הבדלים אלה לא שינו דבר ביחס לסיכויי ההצלחה, אם כי שחקנים קירחים או בעלי רעמה מפוארת במיוחד מבקיעים יותר מסיבות שאינן ממש ברורות. זו אחת התעלומות הגדולות של המדע, המתיק הוקינג. זה וחורים שחורים, כמובן.

המדען לא חפר לנו לשווא. כל הנתונים הסטטיסטיים שולבו יחד בראשו הקודח של הוקינג על מנת לחשב את סיכויי ההצלחה העתידיים של אנגליה במונדיאל. ובכן, וכדאי לכם לשבת כשאתם קוראים את המידע הבא. כדי לזכות במונדיאל חשוב לנצח כמה שיותר משחקים. נצחונות. זה סוד העניין. וחולצות אדומות. ומבנה של 4-3-3, לבעוט את בעיטת פתיחה אחרי הצהריים, להימנע משופטים מדרום אמריקה ולשחק כשקריר עם שחקנים קרחים או שעירים מאוד. כאשר המדע לצדה, קשה לראות איך נבחרת אנגליה לא לוקחת את המונדיאל הזה בהליכה.

דרך הגרדיאן

 

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן