5 דברים שכל עסק חייב לדעת לפני פרסום ברשתות חברתיות

נכון, אתם כבר יודעים שהעסק שלכם צריך להפגין נוכחות במדיה החברתית. ברור שאתם יודעים, הרי כולם כבר שם.  אבל יש משהו מתעתע ברשתות החברתיות; נדמה כאילו החופש האינסופי שהן מאפשרות טומן בחובו הזדמנויות בלתי מוגבלות, אבל כשמתחילים לפעול בהן מגלים שגם בהן מתקיימים חוקים (כתובים ובלתי כתובים) וקודים של התנהגות שכדאי להכיר כדי להוציא מהן את המיטב. אם כבר יש לכם נוכחות ברשת ואתם לא מצליחים לגרום לה להתרומם, או אם אתם רגע לפני הקמת עמוד הפייסבוק הראשון שלכם – הנה  כמה דברים שכדאי לכם לדעת.

פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם – הרשתות החברתיות כאן, והן כאן בשביל להשאר. כבר אי אפשר להסתכל עליהן כאל תופעה חולפת, במיוחד אם אתם מעוניינים לפתח יחסים עם הלקוחות שלכם באינטרנט. נוכחות בפייסבוק היא חובה, וגם נציגות בטוויטר או באינסטגרם היא מאוד מומלצת כדי להגיע לכמה שיותר אנשים ובכך להיטיב עם העסק.

מצד שני, להיכנס למדיה החברתית זה לא כל כך קל כמו שזה אולי נשמע. בין אם כבר יש לכם נוכחות ברשת ואתם לא מצליחים לגרום לה להתרומם ובין אם אתם שוקלים כיום להקים את עמוד הפייסבוק הראשון שלכם – הנה 5 צעדים ראשונים שאתם חייבים לקחת בחשבון לפני שאתם קופצים למים.

1. כדאי לבחור היטב את זירות הפעילות שלכם

פייסבוק. טוויטר. גוגל פלוס. יוטיוב. אינסטגרם. יש הרבה רשתות חברתיות – וחברות רבות סבורות, בטעות, שהן צריכות להפגין נוכחות בכולן.

אבל לכל זירה יש את המאפיינים שלה, הקהל המסויים שלה וה”אישיות” שלה, שצריכה להתאים לאופי, למוצרים, ולמטרות ולקהל היעד שלכם ושל העסק שלכם. לא בטוח, למשל, שלעסק שלכם יש מה לחפש בקהילת הטוויטר הישראלית, הצינית והעוקצנית. עסקים שהמוצרים שלהם לא יכולים להצטלם לא באמת יצטרכו חשבון באינסטגרם או ביוטיוב, וכן הלאה.

לימוד השטח והיכרות עם הזירות על יתרונותיהן וחסרונותיהן יסייעו לכם בבחירה מושכלת של הזירה שמתאימה לעסק שלכם ותחסוך לכם זמן, כסף ועוגמות נפש פוטנציאליות.

2. האינטרנט לא הולך לישון 

האינטרנט אף פעם לא ישן. דף פייסבוק מצליח יגרוף אינטראקציות חדשות 24 שעות ביממה,  וככל שתהיו יותר זמינים – כך גדלים הסיכויים שהגולשים יחזרו לדף שלכם.

זה לא אומר שאתם צריכים לענות ב-4 לפנות בוקר על שאלות של לקוחות, שבהחלט יכולות לחכות לבוקר,  אבל זה כן אומר שמדי פעם תגיע פניה בשעות לא שגרתיות, שחשוב לתת עליה את הדעת ולהגיב מיידית. תתכוננו גם לכך.

3. פרסים הם תמיד רעיון טוב

אין דבר שהגולשים במדיה החברתית אוהבים יותר ממתנות. –לנוכחות שלכם בפייסבוק יקרו רק דברים טובים אם תדעו לצ’פר את הגולשים הנאמנים שלכם  על בסיס קבוע.

הכינו לעצמכם “פול” של פרסים ושחררו אותם בהדרגה במהלך החודשים הראשונים של פעילותכם במדיה החברתית. העניקו את הפרסים, למשל, במסגרת תחרות יצירתית כלשהי (למשל לבקש מהגולשים להעלות תמונות הקשורות לתחום העיסוק שלכם), או צ’פרו  לקוח מאוכזב שהעלה תלונה לעמוד שלכם. 

חלוקת הפרסים הזאת תעלה את רמת הפעילות בדף שלכם,   וגם תיתן לגולשים סיבה טובה  לעשות לכם Like  ולהתעדכן  בפעילות הבאה. חשוב  שהפעילות תהיה רלוונטית למותג ותניב ערך לצד חלוקת הפרס. 

4. זול זה לא יהיה

נהוג להתייחס, בטעות,  לפרסום במדיה החברתית כאל “פרסום חינם”.  נכון, לעומת פרסומת בפריים טיים של ערוץ 2 או כפולה במוסף סוף השבוע של ‘ידיעות’ מדובר בכסף קטן,  אבל כדי לשמור על נוכחות ברשתות החברתיות צריך להיות מוכנים להשקיע כסף.

הכסף הזה יילך למטרות הפצה ישירות (קידום סטטוסים נבחרים בפייסבוק למשל – ככל שתשלמו יותר, כך יגדל הקהל שייחשף אליהם), אך גם לפעילות שוטפת כמו תשלום לאנשי תוכן, מימון פעילויות קהילתיות וכדומה.

היופי במדיה החברתית היא שאפשר להצליח בה גם אם התקציב שלכם נמוך. בעוד שתקציב פרסום על סך 2,000 שקלים במדיה טלוויזיונית או עיתונות כתובה הוא כמעט בלתי אפשרי, , במדיה החברתית אפשר לעשות עם זה יופי של דברים. כמובן, שככל שיש לכם יותר כסף להשקיע זה יותר טוב, אבל בהיעדר כמויות גדולות של מזומנים, תוכלו לפצות על כך בהרבה מאוד השקעה אנושית – דבר שלא מתאפשר בשום אפיק שיווקי אחר.

נהוג להתייחס לפרסום במדיה החברתית כאל “פרסום חינם” – כשהאמת היא שזה ממש לא ככה. נכון, לעומת פרסומת בפריים טיים של ערוץ 2 או כפולה במוסף סוף השבוע של ידיעות מדובר בכסף קטן – אבל כדי לשמור על נוכחות טובה ברשתות החברתיות צריך להיות מוכנים להשקיע כסף.

הכסף הזה יילך למטרות הפצה ישירות (קידום סטטוסים נבחרים בפייסבוק למשל – ככל שתשלמו יותר, כך יגדל הקהל שייחשף אליהם), אך גם לפעילות שוטפת כמו תשלום לאנשי תוכן, מימון פעילויות קהילתיות וכדומה.

היופי במדיה החברתית היא שאפשר להצליח בה גם אם התקציב שלכם נמוך. בעוד ערוץ 2 או ידיעות יראו לכם את הדלת אם תבואו אליהם עם צ’ק של 2,000 שקל, במדיה החברתית אפשר לעשות עם זה יופי של עבודה. כמובן שככל שיש לכם יותר כסף להשקיע זה יותר טוב, אבל גם בהיעדר כמויות גדולות של מזומנים תוכלו לפצות על כך בהרבה מאוד השקעה אנושית – דבר שלא מתאפשר בשום אפיק שיווקי אחר.

 

5. דעו לבקש עזרה

 קראתם  את העצות שלנו ופתאום המדיה החברתית הזאת נראית לכם כמו כאב ראש אחד גדול? זה הזמן להפסיק להתבייש ולבקש עזרה.

אתם יכולים לשכור עובד חדש שמבין בתחום או להשתמש בשירותיה של חברה חיצונית שתנהל  את פעילות הרשת שלכם.

היתרון בהעסקה של גורם חיצוני שיטפל לכם במדיה החברתית הוא בדרך כלל המקצועיות. אם תבחרו באיש הנכון, הוא יוכל לנהל לכם את העמוד במקצועיות רבה, ולפנות אליכם רק במקרים דחופים. החיסרון הוא שאתם מעמידים עוד גורם ביניכם ובין הגולשים שלכם, וכמובן שההוצאה הכספית הופכת להיות קבועה. ולמרות זאת – למי שחדש בתחום ולא יודע מאיפה להתחיל – זו בהחלט אפשרות ראויה.

מוגש באמצעות לאומי עסקים שמסייעים לעסקים קטנים לגדול. כל עסק קטן מתחיל בחלום גדול. מוזמנים לשתף אותנו בחלום העסק שלכם בפייסבוק. יש לכם עסק עם סיפור מעורר השראה? כתבו לנו [email protected].

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן