רכבת תת ימית החולפת דרך ארצות הברית, סין, קנדה ורוסיה? זה נשמע אוטופי לחלוטין, שלא לומר הזוי. אבל אם להאמין לפרסומים בסין, דיונים ארוכים כבר נערכים בנושא בניית רכבת שתנוע על פני 8,000 קילומטר, כולל מנהרה שתתפרס באוקיינוס על פני 1500 ק”מ.
בואו נגיד, בחלומות הכי רטובים שלכם לא דמיינתכם כזה דבר. במיוחד החרדתיים בינינו שלא ממש רוצים להרגיש כמו בתוך צוללת.
לפי וואנג מנגשו, מומחה רכבות מהאקדמיה הסינית להנדסת רכבות והיחיד שצוין בדוח, סין כבר שוחחה על הרעיון האדיר עם רוסיה וזו לכאורה נתנה את הסכמתה.
בינתיים, את תגובתו לא ניתן היה להשיג, על פי הפרסומים. אולי הוא בדיוק צלל לתוך איזו מנהרה. בכל מקרה, מדובר בתוכנית שתכה גלים בכל העולם אם וכאשר תצא לפועל. אבל לאור העובדה שמנגשו הוא היחיד ששמו קשור פורמלית לעניין מטיל ספק רב בסיפור.
אם וכאשר, המסלול יהיה ארוך פי חמש מהדרך בה נאלצים לעבור במנהרה התת ימית הארוכה בעולם. צוות מחקר סיני כבר צלל עמוק לתוך תיכנון אבטיפוס של רכבת ריחוף מגנטי שיכול להגיע ל-1,800 קמ”ש. התוכנית החדשה לא תתיימר להגיע למהירויות אלה אלא תחצה את המרחק במשך יומיים, מסין דרך סיביר, אלסקה וקנדה ואז לתוך ארצות הברית.
רק המחשבה לבלות יומיים באקווריום על מסילה במים קפואים עוטפת אותי בלחץ פסיכוטי שגובר על הפחד שלי מטיסות. מבחינתי, ירדתי בתחנה הראשונה של שלב הרעיון.
דרך הגרדיאן. תמונה: Shutterstock