לאחר שהאם גרמה לתמונת בתה להתפשט היא למדה לקח כואב בעצמה

אם מקולורדו שניסתה ללמד את בתה שיעור על הסכנות של פייסבוק למדה בדרך הקשה עד כמה בעייתיים שיעורים כאלה. 

האם, קירה הדסון, ניסתה להמחיש לבתה איך תכנים לא רצויים יכולים להתפשט במהירות. היא פירסמה תמונה של הנערה אוחזת בשלט מבייש וביקשה מחברי הפייסבוק שלה לשתף את התמונה. על פי דיווח של הערוץ המקומי בקולורדו WHNT, הנערה אחזה בשלט עם הכיתוב: 18.3.14. אמא שלי מנסה להראות לי כמה אנשים יכולים לראות תמונה לאחר שהתפשטה באינטרנט. 

בפוסט הדסון הסבירה: “בתי בת ה-12 לא מבינה למה אסור לה להפעיל חשבון אינסטגרם או פייסבוק. בבקשה לייקקו או שתפו…כי היא לא מבינה”.

אלא שהאם לא לקחה בחשבון שהתמונה שהיא פירסמה תתגלגל למקומות לא רצויים. למשל, הפורומים של 4chan. המשתמשים בלוח b/ באתר איתרו את הפייסבוק של האדסון, את כתובת ביתה ומספר הטלפון שלה, על פי ה-Daily Dot. האם סבלה ממתיחות טלפוניות, הזמנות של פיצות לביתה. חלק מהמסרים אף כללו את התמונה המקורית עם מסרים מגונים. חלק מהחברים בפורומים ביקשו לתת לאם שיעור בביוש פומבי. 

תמונת שער: צילום מסך, The Daily Dot

האדסון הסירה לבסוף את התמונה, לאחר שקיבלה קרוב למיליון לייקים. השיעור שביקשה האם להעביר לבתה חזר אליה כמו בומרנג. המקרה האחרון ממחיש את חוסר התועלת ואף את הנזק בטרנד הביוש, שצבר פופולריות בארה”ב. בשנה שעברה, מורה בכתה ה’ בשם ג’ולי קאלפ, ביקשה להמחיש לתלמידים שלה כיצד תמונה עשויה להיחשף לעיני אנשים רבים. היא צילמה עצמה בסלפי נושאת שלט וביקשה מהצופים לעשות לה לייק. התמונה קיבלה אלפי לייקים והפכה למם.

האדסון מסרה את התגובה הבאה להאפינגטון פוסט:

אני מודה לכל ההורים ששלחו הודעות לי ולבתי, והודיעו לנו שבזכות ‘הניסוי’ שלנו, הם הצליחו להעביר לילדיהם מסר על בטיחות ברשת. זה היה שיעור שבתי ואני למדנו מהר. לא צפיתי שהתמונה תגיע כל כך רחוק. חשבתי שהפייסבוק הפרטי שלי בטוח והעניין בהחלט פקח את עיני לכך שהמצב אינו כזה. למזלנו, מספר הטלפון והכתובת שאנשים איתרו אינם של כתובת המגורים הנוכחית שלנו. אני רוצה להתנצל בפני המשפחה שמגוררת בכתובת הישנה שלנו ומקווה שלא גרמנו להם יותר מדי מועקה ושהפיצה הבאה שתישלח אליהם תהיה מתנה ממני. הפרשה הוכיחה את הנקודה, גם אם היו כמה צרימות בדרך. אחרים יכולים ללמוד מהניסיון שלנו”. 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן