עשיתם סקס במצלמת רשת בין 2008-2012? יש מצב שהציצו לכם

GCHQ, סוכנות הביון הבריטית המספקת שירותי מודיעין ואבטחת מידע לממשלת בריטניה ולכוחות החמושים שלה, יירטה תמונות ממצלמות רשת של מיליוני משתמשי יאהו!, כך עולה ממסמכים מסווגים שהשיג ופירסם עיתון הגרדיאן בשבוע שעבר.

על פי החשיפה של הגרדיאן, בין השנים 2008 ל-2012, הפעילה הסוכנות מערכת ביון בשם Optic Nerve, שתיעדה תמונות סטילס מצ’טים שערכו משתמשי יאהו במצלמות רשת. תמונות אלה, שנשמרו במאגרי המידע של GCHQ, חשפו מיליוני משתמשים.

קוראים מספרים על “נטופיה”: “הספר מעלה שאלות ובעיות של חברה מרושתת מחשבתית בלי להפוך לדידקטי מדי או לשכנע בעמדה כזו או אחרת. אהבתי מאוד – אמיר קוניגסברג, חבר עמותת טכנולוגיות מוח ישראל (פרסומת)

על פי הדיווח של הגרדיאן, הסוכנות לא הצליחה להבטיח כי רק סוכנים שמופקדים על הפרויקט ייחשפו לתמונות והן נצפו על ידי אנשים נוספים. בין 3 ל-11 אחוזים מהתמונות תוארו ככוללות “עירום לא רצוי”, ולא ברור לגמרי מה הכוונה בכך.

פרטים אודות “אופטיק נרב” נחשפו, כמה מפתיע, במסמכים שפירסם המדליף אדוארד סנואדן. הכלי, ששמר תמונה ממצלמות רשת כל חמש שניות, שימש כדי לבון תוכנה לזיהוי פנים אוטומטי, לצורך זיהוי טרוריסטים שעלולים לתקשר ביניהם בצ’טים כשהם משתמשים בכינויים בדויים (מי כבר יחשוד באדם שמשתמש בכינוי “בין לאדן”?).

ב-GCHQ הופתעו מכמות העירום שגילו בתמונות ששמרו ממצלמות רשת, וזה מראה כמה מעט הם גולשים ברשת. בגרדיאן מביאים ציטוט קורע:

“לרוע המזל, נראה כי כמות מפתיעה של אנשים משתמשים במצלמות רשת כדי לחשוף אברים אינטימיים בגופם לאנשים אחרים. כמו כן, העובדה שהתוכנה של יאהו מאפשרת ליותר מאדם אחד לצפות בסטרים ממצלמת רשת מבלי לשדר בעצמו מאפשרת להשתמש במערכת לצורך שידור פורנו”.

שומו שמיים. ההטפה הזו מפי סוכנים שריגלו אחרי אזרחים ללא ידיעתם. יאהו, כצפוי, שומרת על עמימות. דובר החברה מסר ל-Wired בבריטניה: “לא היינו מודעים לפעילות זו ולא נוכל לאשר או להכחיש אותה. אם נכון הדיווח הוא מעיד על הפרה של פרטיות המשתמשים שלנו במידה שלא ידענו בעבר. זה לחלוטין לא מקובל עלינו ואנו קוראים לממשלות העולם לערוך רפורמה בחוקי האזנות הסתר בהתאם לעקרונות שהתווינו בדצמבר. אנו מחויבים לפרטיות של המשתמשים שלנו, לאבטחתם ולאמונם, ונמשיך במאמצים שלנו ליישם הצפנה בכל השירותים שלנו.

אפשר להתייחס גם לגינוי של יאהו בערבון מוגבל מאחר ולא מדובר במקרה ראשון וכנראה גם לא אחרון. התקרית האחרונה מוכיחה כי כל תחושה של ביטחון ואינטימיות בתקשורת הדדית ברשת אינה מוצדקת. גם אם אתם משתמשים בשירותים של חברה שמחויבת כביכול לפרטיות שלכם, אין לדעת בוודאות מי עוד צופה בשידור שלכם, אלא אם כן מדובר בתקשורת ברמת הצפנה גבוהה ששירותי מצלמות רשת לא תומכים בה היום.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן