תלמידי העל יסודי במשגב נגד תלבושת אחידה בקליפ מחאה

אם בעבר מחאה של תלמידים נגד מדיניות בית הספר הסתכמה בצפייה משותפת ב”החומה” של פינק פלויד או ניסוח מכתב מחאה למנהלת הכיתה על ידי ועד התלמידים, היום פשוט עושים ממנה קליפ ויראלי ומפיצים ביוטיוב.

כך עשו תלמידי י”ב של מחזור כ”ו בבית הספר העל יסודי משגב, שמוחים על התלבושת האחידה המונהגת במוסד (חולצות בצפר כהגדרתם).

מסביר יובל קרוגמן, תלמיד שטוען ליחס לא שיוויוני ומדיניות לא עקבית של הנהלת בית הספר:

“כשהגענו לבית הספר, בכתה ז׳, חויבנו כשם ששאר התלמידים חוייבו ללבוש חולצה עם לוגו בית הספר. לאחר שנה או שנתיים החולצה בוטלה, ושנה או שנתיים לאחר שבוטלה החזירו אותה שוב. נוצר איזה טירטור מרגיז כזה, שלווה בבזבוז כסף וטרחה. אז פנינו להנהלה עם רעיון מקורי. ההצעה שלנו הייתה להדביק מדבקה שקופה עם לוגו בית הספר על גבי חולצה חלקה – במקום שנצטרך להוציא שוב כסף על חולצות ולהדפיס עליהן את הסמל, כפי שנדרש. ככל הנראה, יד ימין של הנהלת בית הספר לא ידעה מה יד שמאל עושה, ולאחר שאישרו לנו והשקענו כסף בהדפסת המדבקות, אסרו עלינו להשתמש בהן. לכן אי אפשר להיות מופתעים מההתנגדות שלנו לתלבושת.

“בניגוד לטענת הנהלת בית הספר, התלבושת האחידה לל כך שהיא לא יוצרת שיוויון בין התלמידים, זאת בניגוד למה שבמשרד החינוך ובהנהלת בית הספר טוענים, שכן את החולצה אפשר לקנות באיזו חנות שרוצים – יוקרתית או בשוק – להדפיס עליה את הסמל, וללבוש ג׳ינס נורא מפואר ונעליים יקרות. אז מה אם לכולם יש את הסמל? נכון שעלול להשתמע מכך שצריך רק להרחיב את התלבושת – אך במקרה זה נזכיר שחסר טעם לדרוש מאיתנו בשנתנו האחרונה בביה״ס לבזבז שוב כסף על חולצות.

ראוי לציין שמסיבה כלשהי דווקא כל שאר השכבות שהיו מעלינו קיבלו את הפטור מהתלבושת. כשעלינו לי״א והי״בניקים שהיו מעלינו הסתובבו בלי חולצות בית ספר, רצינו גם. ואז התחלנו ב״מאבק״, שדגלו כרגע הוא הסרטון, שתופס תאוצה די מרשימה ברשת”.

בין אם התלמידים צודקים או לא, בין אם הם ינצחו במאבק או לא, במבחן העיקרי, של שימוש בכלים עדכניים כדי לבטא את מחאתם בדרך דמוקרטית, הם עמדו בהצלחה. ריספקט!

פנינו להנהלת בית הספר כדי לקבל את תגובת המנהל לדברים והיא תתעדכן ברגע שתתקבל.

המוזיקה מבוססת על השיר של שממל, “אל תגעו לנו בערק

הפקה: נעם ניסל, אמוץ פולנסקי ויובל שלו
שירה: גיא גבעתי, נועם פייג, נטע סיני ונועה לוקץ’
כתיבה: יובל שלו, נעם ניסל, גיא גבעתי, אמוץ פולנסקי ואורי שמיר
פלייבק: יובל קרוגמן
לחן: שממל
עריכה: נעם ניסל
צילום: איתי גזית (ותומר בן יהודה)

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן