איראן שידרה סימולציה של התקפת נגד על ישראל

בעוד סבב נוסף של שיחות על הגרעין בין איראן לחמש המדינות הקבועות במועצת הביטלון וגרמניה החלו בז’נווה ביום חמישי, שידרה הטלוויזיה האיראנית סרט תיעודי המתמקד ביכולות הטילים של איראן כתגובת נגד להתקפה על אדמתה.

ראו גם: נתניהו אמר: באיראן לא לובשים ג’ינס, אזרחי איראן מגיבים

הסרט התיעודי בן השעה כולל סימולציית וידאו של תגובה איראנית להתקפה אווירית של ישראל על מתקני הגרעין שלה.

האיראנים טוענים כי ישראל מתעלמת במופגן מהחוק הבינלאומי כשאיימה להפציץ את איראן אם לא תנטוש את תוכנית הגרעין שלה. ב-2012 ערך צה”ל משחק מלחמה המדמה התקפה על מתקני הגרעין של איראן.

איראן עצמה התעלמה מהחוק הבינלאומי כאשר מנהיגיה איימו שוב ושוב בהשמדת ישראל בדברי הנשיא האיראני הקודם, מחמוד אחמדינג’אד. ב-21 במרץ אמר המנהיג הרוחני האירני, עלי חמנאי, כי ארצו תשמיד את תל אביב וחיפה אם תותקף. “היישות הציונית יודעת כי אם אפילו אם יעשו את הטעות הקטנה ביותר הרפובליקה האיסלאמית תשטיח את תל אביב וחיפה”, אמר חמינאי.

בסימולציה ששודרה בטלוויזיה, איראן נעזרה בטילי הסג’יל ארוכי הטווח כדי לפגוע במטרות רגישות בתל אביב.

טהרן טוענת כי היא מתכוונת להשתמש בטכנולוגיה הגרעינית לצורכי שלום בלבד. היא הציעה להכריז על המזרח התיכון כאיזור מפורז מנשק גרעיני אם ישראל תפורק מנשקה הגרעיני. ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, הזהיר את מנהיגי המערב לא להקל את הסנקציות מעל איראן ולו במעט ולא לאפשר לה להמשיך בתוכניתה הגרעינית בשום מקרה משום שלתוכנית מסוכנת זו מטרה צבאית בלבד. מדינות נוספות באיזור, בהן סעודיה וכוויית, שותפות לעמדה זו.

תודה ליובל שחורי על הטיפ.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן