בזמן שלפיד ניסח בהונגריה פוסט לפיסבוק, מקבילו ההונגרי ניסח חוק נגד עמלות הבנקים

בעוד שר האוצר שלנו היה עסוק בשבוע שעבר בניסוח פוסט מתריס בפיסבוק נגד היורדים, במרחק לא רב ממנו בבודפשט ישב מקבילו ההונגרי ועסק גם הוא בניסוח. הפעם השר ההונגרי לא עסק בניסוח פוסט פופוליסטי אלא בניסוח תיקון לחוק ,כזה שיחסוך מאזרחיו קרוב ל-200 מיליון דולרים של עמלות בנקים בכל שנה. לפניכם עוד הוכחה שמי שרוצה לשנות ,משנה – בלי לדבר ,בלי לכתוב פוסטים, בלי לספור לייקים וגם בלי להקים ועדות “בדיקה” בראשות אורי שני .

שר הכלכלה ההונגרי יחד עם נציגי קואליציה ובגיבוי ראש ממשלת הונגריה, החליטו בשבוע שעבר להעביר תיקון בחוק ,שמשמעותו ביטול כל עמלות הבנקים בהונגריה על משיכת מזומנים. הפטור יהיה תקף עד לשתי משיכות בחודש ומוגבל לסכום בגובה שכר המינימום במשק. שכר המינימום בהונגריה עומד היום על 150,000 פורינט, בעוד אזרח הונגרי בעל שכר ממוצע מושך בממוצע כ-40,000 פורינט בחודש. כך שהלכה למעשה חוק זה אמור לפטור את מרבית הציבור מהצורך בתשלום עמלות משיכה.
ההחלטה כוללת בתוכה את כל סוגי החשבונות ,כך שהבנקים לא יוכלו להגביל אותה לחשבונות בנק מסוימים. הבנקים צפויים לספוג כתוצאה מביטול העמלה הפסד של כ40 מיליארד פורינט בשנה(שווה ערך לכ-650 מיליון ש”ח). חבר בכיר בקואליציה בהונגריה הזהיר כי ניסיון של הבנקים לגלגל את ההפסדים על עסקאות בנקאיות אחרות ,יתקל בתגובה קשה של הרגולטור.

איגוד הבנקים ההונגרי המתנגד להחלטה, הודיע בתגובה כי שימוש חופשי במשיכות הכספים יגרום לאזרח למשוך הרבה יותר כסף ממה שהוא באמת צריך. בכך לטענתו השוק השחור במדינה עלול להתחזק. האיגוד קרא לממשלה לעודד את השימוש בכרטיסים אלקטרוניים שהם יותר זולים לדבריו.

גובה העמלה על משיכת מזומן הכפיל עצמו בהונגריה ל0.6% מ0.3% מאז אוגוסט. כעת בעקבות ההחלטה הוא כאמור יבוטל.

פורסם לראשונה ב”הכלכלה האמיתית

תמונה: החזית להגנת הציבור

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן