הצעת חוק: אם דיווחתם בעבודה על מחלה, רופא יבוא ויבדוק שאתם באמת חולים

לפעמים פשוט לא מתחשק לנו ללכת לעבודה, אם בגלל שיש לנו דברים אחרים שמתחשק לנו לעשות או שאנחנו סובלים מחמרמורת (הנגאובר). לא נורא. אפשר להתקשר לעבודה ובעזרת כישורי משחק מרשימים לבשר בקול צרוד ועצוב שלא נוכל להופיע.

מתברר שקשה יותר להיות חולים בבלגיה. הממשלה הבלגית העבירה הצעת חוק, על פיו עובד שלוקח יום מחלה יחויב להישאר בבית ולחכות לרופא שיבדוק אותו.

אם החוק אכן יעבור, עובד שייקח יום מחלה יתבקש להישאר בבית במשך 4 שעות, במשבצת הזמן שבין שבע בבוקר לשמונה בערב, ולחכות לרופא שיבדוק אם באמת חולה או סתם מתחמק מיום עבודה. אם העובד לא יהיה בבית כפי שהתבקש, הוא לא יקבל תשלום על יום המחלה הזה.

הצעת החוק היא חלק משינוי כללי בחוקי העבודה בבלגיה, אשר שונים בין עובדי צווארון לבן לעובדי צווארון כחול. מטרת החוק היא להביא לשוויון בין עובדי הצווארון הכחול לעובדי הצווארון הלבן, שכן נכון להיום, עובדי צווארון כחול לא מקבלים תשלום על יום המחלה הראשון שלהם, דבר שאמור להשתנות תחת החוקים החדשים שייצאו.

מטרת הצעת החוק החדשה היא לאפשר תשלום עבור יום מחלה זה, אך גם למנוע הונאה מצד העובדים. מסתבר שמרבית העובדים “חולים” באופן מחשיד בימי שישי או ימי שני, והחשד הוא שהם פשוט מתאוששים מהאנג-אובר.

הצעת החוק החדשה כבר מעוררת ויכוח בין ארגוני העובדים השונים בבלגיה. דובר ארגון ה-ACLVB אמר: “אנו לא יכולים להסכים להפרה כזו של הפרטיות האישית”.

הוא הוסיף כי “עובדי צווארון כחול מואשמים בשימוש יתר של ימי מחלה בימי ראשון, יותר מאשר עובדי צווארון לבן. אנו רוצים לשים סוף לכל אפליה, אך את זה אנו לא יכולים לקבל”. אליהם הצטרף ארגון ה-FGTB, שקרא לתכנית החדשה “מעצר בית”.

לעומתם, ארגון ה-Unizo טוען שהארגונים שמתנגדים להצעת החוק רוצים להיות שותפים להונאה סוציאלית.

מסתבר שגם בארץ לא כל כך שווה לקחת יום מחלה. בישראל, בדומה לבלגיה, עובדים לא זכאים לתשלום עבור יום המחלה הראשון, אך בשונה מבלגיה הכלל הזה תקף גם לעובדי צווארון לבן.

ביום המחלה השני והשלישי הם יקבלו מחצית הסכום, וביום הרביעי יקבלו תשלום מלא על יום עבודה. כל זאת רק אם הציגו אישור רפואי מתאים. בארץ אנו יכולים להיות חולים יום וחצי בחודש, בשנה זה מסתכם ל18 ימים. נוכל רק לקוות שבארץ לא ינסו להעביר חוק הזוי כמו זה שמנסים להעביר בבלגיה. אבל אולי כדאי שיעבירו חוק על תשלום על יום מחלה ראשון, רק בלי ביקור רופא.

תמונות: shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן