פסיקה בארה”ב: מתלמדת לא יכולה לתבוע על הטרדה מינית

הו אמריקה, ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. אמריקה, דוגמה למופת למדינת עולם מערבי מפותחת. אמריקה, שלא מאפשרת לנערות לעבור הפלה למרות שאינן רוצות להפוך לאמהות צעירות. אמריקה, שכעת מסתבר שגם לא מאפשרת למתלמדות לתבוע את המעסיקים שלהן על הטרדה מינית, כי על פי הגדרת ההתלמדות הן לא באמת מועסקות.

ליהוואן וואנג, צעירה בת 26, ניסתה לתבוע את מקום העבודה שלה לשעבר, חברת הלווין הסינית Phoenix Satellite, על הטרדה מינית. על פי עדותה של וואנג, היא עבדה בחברה כמתלמדת בהתמחות ללא תשלום. באחד הימים שהבוס שלה לקח אותה לחדר מלון, חיבק אותה, צבט את ישבנה והתחיל להוריד את בגדיו.

וואנג לא נענתה לחיזורים המטרידים של הבוס, ויצאה בהפגנתיות מהחדר במלון. מאוחר יותר היא הבינה שההתנהגות של הבוס ידועה, ושכמעט כל המתלמדות במקום עברו את אותה חוויה. החוק הבלתי כתוב של מקום העבודה, לפחות לפי עדותה של וואנג, הוא שאם רוצים להתקדם – צריך לעבור במיטה של הבוס.

על פניו, מקרה קלאסי של הטרדה מינית במקום העבודה. אך בית המשפט בניו-יורק לא חשב כך. לטענת השופטים, מכיוון שוואנג היתה מתלמדת ולא קיבלה תשלום או תנאים סוציאליים, לא חלים עליה יחסי עובד-מעביד – ולכן היא אינה יכולה לתבוע על הטרדה במקום העבודה.

הפרצה הזו בחוק, שמאפשרת למעסיקים לנצל מתלמדים בצורות שונות, ידועה למחוקקים הניו-יורקים. בעבר נעשו מספר נסיונות לחוקק חוקים שיגנו על המתלמדים – אך אלה תמיד נבלמו.

וואנג עדיין לא מוותרת, וממשיכה לפעול משפטית נגד חברת הלווין. כעת היא הגישה נגדה תביעה שונה, בה היא דורשת פיצויים על כך שהחברה לא העסיקה אותה רק בגלל שלא הסכימה לשכב עם הבוס. אותה טענה בניסוח משפטי מעט שונה. יש לקוות שהפעם השופטים יהיו הגיוניים יותר בפסיקה שלהם.

דרך BuzzFeed

אילסוטרציה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן