5 טיפים פשוטים לשיפור מהיר של התמונות שאתם מצלמים

אמת פשוטה היא כי תמונה אחת שווה אלף מילים – ובמציאות בה לכל אחד מאיתנו יש מצלמה מצוינת מובנית בתוך המכשיר הסלולרי שנמצא איתו כל הזמן, הפוטנציאל שלנו לצלם תמונות ששוות אפילו יותר הולך וגדל כל הזמן.

אם אתם צלמים מתחילים שרוצים להתחיל לצלם יותר, ולדעת איך ללכוד תמונות טובות יותר, הנה מספר טיפים בסיסיים שוודאי יעזרו לכם לשפר את ספריית התמונות האישית שלכם, ולא רחוק היום בו תוכלו להדפיס את התמונות, למסגר אותן ולתלות אותן בגאווה על הקיר בסלון.

מבצע לגולשי חורים ברשת באתר “זאפו” – הדפסת תמונות על מוצרים.
מגנט עם תמונה בעיצוב אישי במתנה!
לקבלת המתנה מלאו את הטופס(פרסומת):

דואר אלקטרוני *
שם
 

1. עניין של פרספקטיבה

בצילום, כמו בחיים, תמיד כדאי לקחת דברים בפרספקטיבה הנכונה. צילום של קווים ישרים כשהם מתרחקים או מתקרבים אליכם (לדוגמה: קווי מתאר של כביש, שדרת עצים, רחוב וכדומה) ייצור תמיד תמונה מעניינת יותר ועמוקה יותר – ומומלץ לנסות לחפש את זווית הצילום שתתפוס כמה שיותר מאפקט הפרספקטיבה.

פרספקטיבה פשוטה. תמונה: Shutterstock

כשאתם רגילים למצוא פרספקטיבות וללכוד אותן בעדשה, נסו לחפש פרספקטיבות מורכבות יותר: נניח, שביל אופניים שמתחיל ישר אך אז מתפתל, או תמונות שכוללות מספר “מסלולי” פרספקטיבות ונקודות מגוז שונות.

הרחוב מתעקל – התמונה משתפרת. תמונה: Shutterstock

2. אור עולה באופק

צילום עובד על אור – וכדי שיצאו תמונות טובות צריך לדאוג שיהיה כמה שיותר אור שיוכל להכנס לעדשה.

נסו לצלם בעיקר באור יום או ב”שעת הזהב”, כינוי של צלמים לשעת הזריחה ושעת הדמדומים בהן השמש צובעת את העולם באור זהוב ורך. תמונות בתאורה טובה ייצאו תמיד חדות יותר ומגורענות פחות – ותמונות שמצולמות באור טבעי יראו טוב יותר מתמונות בהם משתמשים בתאורה מלאכותית (אלא אם כן יש לכם ציוד תאורה יקר).

“שעת הזהב” צובעת את התמונה באור קסום. תמונה: Shutterstock

הימנעו משימוש בפלאש. בדרך כלל הוא רק מזיק לתמונה הסופית. עדיף לחפש מקורות תאורה נוספים בעולם האמיתי מאשר להפעיל את ההבזק – או פשוט לוותר על תמונה בתאורה נמוכה ולצלם בהזדמנות אחרת.

 

3. אל תפחדו להתלכלך

רוב התמונות שמצולמות במכשירים סלולריים נעשות “בגובה העיניים”. הסיבה לכך פשוטה: אנחנו רגילים לראות את העולם מהגובה שלנו, ולכן גם נוטים לצלם כשהמכשיר נמצא במקביל לפרצוף שלנו.

כדי ליצור תמונות מעניינות יותר – נסו להסתכל על העולם בזווית אחרת. רדו לרצפה או הניפו את הידיים שלכם אל על כדי לצלם מנקודת מבט עילית. ניתן להשתמש בזוויות הצילום האלה גם לצרכים אמנותיים: תמונות שמצולמות מלמטה מעניקות לאובייקט מראה גדול ומאיים יותר בעוד תמונות שמצולמות מלמטה “יקטינו” את האובייקט.

עוד טיפ: אם אתם מצלמים תמונת פורטרט של מישהו – אל תצלמו בגובה העיניים שלו, אלא העלו קצת את המצלמה והפנו אותה בזווית קטנה כלפי מטה. הצילום בזווית זאת יטשטש פגמים וייצור צללים נעימים ומחמיאים לאובייקט שלכם.

אל תפחדו להתלכלך בחול או אבק: בדרך כלל תמונה מזווית מפתיעה תהיה שווה את זה.

לפעמים שווה לרדת לאדמה. תמונה: Shutterstock

4. אוף-סנטר

האינסטינקט שלנו כשאנחנו מצלמים הוא לנסות להציב את האובייקט בדיוק באמצע התמונה. בדרך כלל זה עובד טוב מאוד – אבל זה גם יוצר קומפוזיציות די משעממות.

נסו לצלם לפעמים “אוף-סנטר”, ומקמו את האובייקט בקווי ה-2/3 של התמונה שלכם (מכירים את האופציה להציג “רשת”, או Grid במצלמה? הפעילו אותה ומקמו את האובייקט בנקודות החיבור של הקווים). מיקום לא אופייני יצור בדרך כלל תחושת מרחב מוצלחת יותר, וגם תמונות שמעניין יותר להסתכל עליהן.

זה עובד גם עם צילומי ילדים. תמונה: Shutterstock

הטיפ הזה שווה במיוחד כשאתם מצלמים עצמים שכבר צילמו לפניכם. הגעתם לפריז ולא הצלחתם לצלם תמונה ייחודית של מגדל אייפל? נסו להזיז אותו קצת הצידה. זה יעשה פלאים.

 

5. זכרו: המצלמה לא חשובה, הצלם חשוב

הרבה צלמים פוטנציאליים מוותרים על הזדמנויות צילום טובות כי הם מרגישים שציוד הצילום שלהם לא מספיק טוב. מצד אחד זה נכון שעם ציוד מקצועי ויקר אפשר לצלם תמונות טובות יותר – אבל זה לא אומר שאי אפשר להגיע לתוצאות מצויינות גם עם מצלמות סלולריות פשוטות.

צילום: Shutterstock

זכרו שמה שחשוב זו לא סוג המצלמה – אלא האדם שעומד מאחוריה. אל תוותרו על תמונות רק כי לא לקחתם את מצלמת ה-SLR היקרה שלכם או כי לוקח לאייפון הישן שלכם זמן לטעון את אפליקצית הצילום. צלמו כמה שיותר עם כל מצלמה שנמצאת בהישג ידכם. כמו בכל דבר – גם בצילום אימון והתמדה הם הדברים הכי חשובים שצלם יכול לאחל לעצמו.

תמונת שער: Shutterstock

מוגש באמצעות אתר “זאפו” – מתנות מקוריות בעיצוב אישי.(פרסומת)

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן