אמת היא יופי: תמונות עוצרות נשימה של פסל אשה בפסטיבל “ברנינג מן”

יצירת אמנות שעוררה עניין רב בפסטיבל Burning Man האחרון הייתה פסל יפהפה של אשה בגובה 16 מטרים רוקדת. הפסל, Truth is Beauty, הוא אחד משלושה פסלים בסדרה בשם The Bliss Project של האמן מרקו קוקריין.

הפסל מורכב ממוטות וכדורי פלדה שרותכו וכוסו ב”עור” של פלדת אל חלד. אורות מתחלפים עיטרו את הפסל הענקי וקידמו מרחוק את הבאים לפסטיבל. התמונה שנראית כאן למטה צולמה על ידי Ben Canales שמתאר כך את החוויה שלו מהפסטיבל:

“בהחלטה ספונטנית הצטרפתי לקבוצת חברים שנסעה לברנינג מן לכמה ימים…ניסיתי לא להשתמש במצלמה שלי, להיות נוכח ברגע, אבל נשברתי. ‘אמת היא יופי’ הוא פסל בלתי נשכח שחזרתי אליו שוב ושוב. הפסל השתנה בהתאם למזג האוויר והאנשים שהקיפו אותו. אהבתי את התנוחה של האשה והחופש של הפסל מסיבי. היופי הטבעי של הגוף הנשי, הניסיון והכוונה שלה להסתובב תחת השמש, הירח והכוכבים. נדמה שלא אכפת לה מכלום מלבד השיר שמתנגן בראשה ואינה רואה דבר מלבד הדמיון שמנחה אותה”.

“ההשראה לפסל היא משאלתו של האמן לעולם בו נשים ירגישו חופשיות ובטוחות מהטרדות מיניות. בחזונו הוא רואה עולם בטוח יותר ל-50% מהאוכלוסיה, שיכול להסתובב בעולם ללא חשש שיעשו לו דבר רק משום היותן נשים. אני יכול להעיד בעצמי ששמעתי כמה נשים שאמרו שהן רוצות לצאת לצלם בלילה כמוני אך חששו לעשות זאת לבדן. זה עצוב ומשקף רק מעט מחוסר הצדק כלפי הנשים בחברה. זה לא בסדר ועלינו לשנות את המצב”.

תמונה: Ben Canales

CC-by-2.0 Duncan Rawlinson. Duncan.co

Burning Man 2013

TWITA2005

Truth in Beauty

Bill Hornstein

 

Burning Man 2013

 

TWITA2005

The Chick

Mike Orso

תמונת שער:mr. nightshade. דרך mymodernmet.com

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן