מחנה ההומלסים הגדול בארה”ב ממוקם בלב עמק הסיליקון

הג’ונגל הוא אחד מחנות ההומלסים הרבים בעמק הסיליקון בקליפורניה והגדול ביותר בארה”ב. הוא מתפרש על פני שטח של 263 דונמים הגובלים בקיוטי קריק בסאן חוזה. 175 בני אדם שוהים במקום בכל עת ובסך הכל בעמק הסיליקון, בירת ההיי טק האמריקנית, יש כ-7,600 חסרי גג בכל לילה נתון.

על אף שעמק הסיליקון פותח על ידי דורות של יזמים, משקיעים ומפתחים שמשכו למקום את מיטב המוחות היצירתיים מכל העולם במטרה לשנות את העולם, על אף העושר, הכשרון וההצלחות, העמק לא הצליח לספק את הצרכים הכי בסיסיים של רבים מתושביו, כמו מזון ומחסה.

בעמק הסיליקון, ההבדל הניכר בין פסגת הטכנולוגיה של חברות כמו גוגל למחנות הומלסים כמו “הג’ונגל”, מכונה “הפער הגדול”. ה-Business Insider יצא לשטח בחודש יולי כדי להבין לעומק את הפער הגדול והגורמים לשבר.

המפה מעלה ממחישה היטב את המרחקים הקצרים בין מתחמי היי טק ואחוזות פאר כמו ביתו של אחד ממייסדי גוגל, לארי פייג’, לבין מחנות ההומלסים.

הג’ונגל מאכלס הורים שאיבדו את כל רכושם בגלל משבר המשכנתאות, פגועי נפש, אנשים מיואשים שאיבדו את דרכם בארץ ההזדמנויות הבלתי מוגבלות. רבים משוכני המקום הם מפתחים בעצמם שבאו לעמק הסיליקון כדי לעבוד אך איבדו את ביתם ואת עבודתם בצל המשבר.

כאשר הביזנס אינסיידר ביקר במקום, פרנסי העיר שוב נערכו לפנות את ההומלסים לאחר שבדיוק התאוששו מפינוי קודם.

משחקי החתול והעכבר האלה ממחישים כי אין פתרונות קלים לבעיה. ככל שהחיים בעמק הסיליקון הופכים יקרים יותר, המשכורות נמוכות מדי ואין די עבודות לפרנס את חסרי הבית ולוודא שתהיה קורת גג מעל לראשם. וכך נוחות ואומללות, עושר בלתי נתפש ועוני מחריד דרים ברדיוס קרוב להפליא.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן