גורד שחקים ממיס מכוניות וחפצים עם קרן אור הרסנית

השבוע דווח כי גורד שחקים ברחוב פנצ’רץ’ 20 ברובע העסקים העסוק של לונדון הפך למחזיר אור הרסני שממיס מכוניות וחפצים על פי אינספור תלונות של עוברים ושבים.

הבניין המתנשא לגובה של 37 קומות החל להמיס מכוניות יוקרה שחנו ברחוב תחתיו וגרם לעוברים והשבים לכסות את עיניהם כדי לא להסתנוור מאורו. הקורבן האחרון הייתה מכונית יגואר XJ שנהרסה לאחר חניה של שעה בלבד.

איש העסקים מרטין לינדסיי גילה שרכיבי הפלסטיק ביגואר שלו הומסו מעבר לכל תיקון. והוא לא יחיד. נהג ביש מזל אחר חזר לרכב המסחרי שלו וגילה לוח מחוונים נמס ובקבוק אלכוהול שהתעוות על המושב.

מנהלי הבניין הצליחו עד כה לבטל שלושה מפרצי חניה מתחת לבניין כדי להתמודד עם הבעיה בסיוע עיריית לונדון.

הלונדונים, שמכנים את הבניין “ווקי טוקי”, העניקו לו כינוי חדש בעקבות קרן האור ההרסנית – Walkie Scorchie. הגורם לתופעה הוא צורתו הקעורה של גורד השחקים שגורם לכך שקרן אור ממוקדת משתקפת מהבניין לרחוב תחתיו. התופעה מתמשכת כשעתיים ביום, לכל היותר שבועיים עד שלושה, על פי המיקום המשתנה של השמש. אך די בכך כדי לגרום לתוצאות קשות.

בעקבות התקרית התברר כי היה מי שהתריע. אמן CGI בשם Bobdobbs פירסם לפני שנה אזהרה מפני התופעה באתר הרשמי של פרויקט הבנייה, שעדיין נמצא בפיתוח והשלמתו צפויה במחצית 2014:

בהתפתחות מעניינת בעקבות תקרית המכוניות הנמסות, התברר כי גורד השחקים הבהיר לא ממיס רק מכוניות והוא רב שימושי. בטיגון ביצה:

הבניין תוכנן על ידי הארכיטקט הניו יורקי מאורוגאווי, רפאל וינולי, ובעקבות הפרסום התברר שזו לא הפעם הראשונה שיצירותיו הארכיטקטוניות מפיקות קרן הרסנית כזו. ב-2010 דיווחו אורחים במלון Vdara בלוס וגאס, אף הוא בתכנון של וינולי, שקרן אור המשתקפת מהבניין חורכת את שיערותיהם של הרוחצים בבריכת המלון.

תמונה: Malcolm Chapman / Shutterstock.com

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן